تشکیل هیأت مشترک مرزی ایران و افغانستان

در دیدار سرپرست سفارت ایران و وزیر کشور افغانستان موافق شد که هیأت مشترک مرزی ایران و افغانستان تشکیل شود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سید حسن مرتضوی معاون و سرپرست سفارت کشورمان در کابل با وزیر کشور طالبان دیدار کرد.

مرتضوی در این دیدار با اشاره به برخی مشکلات مرزی پیش آمده میان نظامیان کشورمان و نیروهای مرزی افغانستان از حقانی خواست تا با تشکیل هیأت مشترک مرزی در سریع‌ترین زمان، نسبت به حل‌و فصل برخی سوءتفاهمات مرزی اقدام شود که این موضوع با استقبال وزیر کشور افغانستان روبرو گردید و قرار شد در آینده نزدیک نسبت به انجام این موضوع اقدام شود.

دو طرف در این دیدار همچنین مسائل مربوط به کشت و قاچاق مواد مخدر از خاک افغانستان به داخل خاک ایران را مورد بررسی قرار داده و تعهداتی پیرامون همکاری مشترک برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر را در دستور کار دو کشور قرار دادند.

سراج‌الدین حقانی نیز در این دیدار با اشاره به برخی مشکلات موجود در سیستم پلیس افغانستان و در عین حال تجارب ایران در موضوع مبارزه با مواد مخدر گفت: پلیس افغانستان هم‌اکنون نیازمند آموزش و توانمندسازی ست و جمهوری اسلامی ایران با تجربه خود در این زمینه می‌تواند کمک به سزایی به نیروهای پلیس افغانستان کند و کابینه جدید نیز از این موضوع استقبال می‌کند.

حقانی در ادامه این دیدار همچنین با اشاره به برخی مسائل منطقه‌ای و جهانی گفت: شرایط در منطقه و جهان به سمتی می‌رود که باید با تمام توان برای جلوگیری از هرگونه جنگ و خشونت تلاش کنیم و اجازه ندهیم برخی قدرت‌های مستکبر پس از خروج از منطقه به ویژه افغانستان، بار دیگر جنگ و ناامنی را بر ملت‌های مسلمان منطقه تحمیل کنند و از جمهوری اسلامی ایران هم می‌خواهیم به مانند گذشته همواره در کنار ملت افغانستان باشد.

حقانی بار دیگر بر این نکته تأکید کرد که حکومت جدید افغانستان با هرگونه حرکت شبه‌نظامی و تروریستی در داخل خاک افغانستان مبارزه جدی خواهد کرد و اجازه نمی‌دهد از خاک این کشور تهدیدی متوجه کشورهای همسایه افغانستان و سایر کشورها شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1133997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =