خطیب‌زاده: آمریکا مسئول توقف مذاکرات است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: آنچه در وین است به خاطر رویکرد آمریکاست و تلاش می‌کند موضوعات باقیمانده را گروگان مسائل داخلی خود کند و ایران و ایرانی نمی‌تواند تا ابد صبوری کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سعید خطیب زاده در اولین نشست مطبوعاتی خود در سال ۱۴۰۱ در پاسخ به سوالی در مورد عملکرد وزارت خارجه در سال گذشته گفت : کارنامه دستگاه دیپلماسی کشور در سالی که گذشت کارنامه بسیار قابل قبولی است هم در حوزه رفع تحریم ها و هم خنثی سازی تحریم ها و صیانت از منافع مردم ایران.

بیشتر بخوانید: خطیب‌زاده: از ابتکار صلح رییس شورای عالی یمن استقبال می‌کنیم

وی ادامه داد : سیاست خارجی متوازن در عمل در حال پیگیری است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این نشست در مورد  مذاکرات وین گفت : دولت آمریکا در مورد موضوعات باقی مانده در مذاکرات وین  هنوز  تصمیم سیاسی خود را نگرفته است و سعی می کند که موضوعات باقی مانده را گروگان مسائل سیاست داخلی خود کند.

وی افزود : ما ملت صبوری هستیم ولی تا ابد صبر نمی کنیم. اگر آمریکا می‌خواهد توافقی حاصل شود باید تصمیم سیاسی خود را بگیرد.

خطیب زاده گفت : توافق بسیار در دسترس است؛ اگر آمریکا بداند و یقین کند و یقین داشته باشد که ما از خطوط قرمز خود  نه رد می‌شویم و نه از خواسته‌هایمان کوتاه می‌آییم.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به آمادگی ایران برای ادامه مذاکرات با عربستان گفت : این گفت‌وگو ها نیازمند دستور کار مشخص است. ما نظرات مان را به صورت مکتوب ارائه کردیم و بهتر است که سعودی  نیز نظرات خود را به صورت مکتوب ارائه کند.

کد خبر: 1135279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =