کنکور ارشد به تعویق بیفتد تا مجبور به حذف درس نشویم/ انتخاب حوزه امتحانی محل سکونت به خیال مجازی ماندن آموزش

جمعی از داوطلبان آزمون ارشد وزارت علوم و وزارت بهداشت، با تشکیل کمپین و ارسال نامه به رئیس جمهور، وزاری علوم و بهداشت خواهان به تعویق افتادن این ۲ آزمون شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از داوطلبان کنکور ارشد نسبت به زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی گلایه داشته و در نامه‌ای به رئیس جمهور، وزیر علوم و وزیر بهداشت خواهان به تعویق افتادن این ۲ آزمون شدند.

 آزمون کارشناسی ارشد از ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ و کنکور ارشد رشته‌های گروه پزشکی از  تا خردادماه برگزار می‌شوند و این دانشجویان با تشکیل کمپین با هشتگ «تعویق کنکور ارشد ۱۴۰۱» و «تعویق کنکور ارشد علوم و بهداشت» در ففضای مجازی از آیت‌الله ابراهیم رئیسی، محمد علی زلفی گل و بهرام عین‌اللهی خواستند تا برگزاری این ۲ آزمون را به زمان دیگری موکول کنند.

دانشجویان در این نامه در کاهش فاصله آزمون به ده ماه تاکید کرده و با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره رعایت حداقل فاصله یکساله بین دو آزمون متوالی خواهان تعویق این آزمون‌ها شدند. داوطلبان تلاقی ماه مبارک رمضان با زمان مطالعه و ایجاد تبعیض ناروا بین روزه‌داران و غیرروزه‌داران خوانده و این موضوع را تخطی از بند ۹ اصل سوم قانون اساسی دانستند.

 احتمال همه‌گیری زیرسویه جدید سویه امیکرون در کشور، امکان ابتلا دانشجویان به کرونا و کاهش راندمان آن‌ها از جمله دیگر مواردی بود که توسط داوطلبان آزمون‌های کارشناسی ارشد مطرح شد. به گفته داوطلبان، برگزاری آزمون ارشد وزارت علوم در اواخر اردیبهشت و برگزاری آزمون ارشد پزشکی در اوایل خرداد؛ با امتحانات عملی دانشگاه برای دانشجویان ترم آخر تداخل زمانی دارد و برای دنشجویان مشکل ایجاد می‌کند. از طرفی هنگام ثبت‌نام کنکور ارشد صحبتی از حضوری‌شدن کلاس‌ها و دانشگاه نبود، تعداد کثیری از دانشجویان ترم آخری و غیربومی، محل زندگی خود را به‌عنوان محل آزمون انتخاب کرده‌اند، بنابراین با تداخل کلاس‌ها و امتحانات دانشگاهی امکان جابه‌جایی برای تعداد زیادی از دانشجویان غیربومی به منظور شرکت در امتحان و بازگشت به محل دانشگاه را غیرممکن می‌کند.

ایسکانیوز در ادامه برخی از نظرات داوطلبان در فضای مجازی را آورده است:

کنکور ارشد باید با فاصله زمانی یکساله از کنکور سال قبل برگزار شود

یکی از داوطلبان کنکور در صفحه توییترخود، رعایت نشدن فاصله یک‌ساله بین ۲ آزمون را یادآور شد و در این باره نوشت: حداقل فاصله یکساله بین دو آزمون متوالی از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی است که در آزمون کارشناسی ارشد این مدت به فاصله ۱۰ ماه کاهش پیدا کرده است. ما خواهان برقراری عدالت و فاصله زمانی یکساله هستیم.

کنکور ارشد به تعویق بیفتد تا مجبور به حذف درس نشویم/ انتخاب حوزه امتحانی محل سکونت به خیال مجازی ماندن آموزش

 تداخل زمانی برگزاری کنکور با امتحانات دانشجویان

یکی از کاربران با اشاره تداخل زمانی برگزاری کنکور با امتحانات و تحویل پروژه‌های کارآموزی را عاملی برای تعویق کنکور می‌داند و در صفحه توییتر خود می‌نویسد: دانشگاه‌ها حضوری شده‌اند و زمان کنکور با امتحانات و تحویل پروژه‌ کارآموزی‌ها تداخل دارند و امکان مطالعه نیست. از طرفی درگیر رفت و آمدها و خوابگاه هستیم که درس خواندن و جمع‌بندی را مختل می‌کند.

کنکور ارشد به تعویق بیفتد تا مجبور به حذف درس نشویم/ انتخاب حوزه امتحانی محل سکونت به خیال مجازی ماندن آموزش

کنکور ارشد به تعویق بیفتد تا مجبور به حذف درس نشویم

کاربر دیگری تعویق کنکور ارشد علوم و بهداشت و تعویق کنکور ارشد ۱۴۰۱ در صفحه توییتر خود نوشت: واقعا در مدت کارآموزی، جمع کردن درس‌ها قراره سخت باشه، امیدوارم کنکور ارشد عقب بیفتد که حداقل نیاز به حذف شدن یک سری از دروس نباشد.

کنکور ارشد به تعویق بیفتد تا مجبور به حذف درس نشویم/ انتخاب حوزه امتحانی محل سکونت به خیال مجازی ماندن آموزش

زمان کنکور منصفانه نیست

یکی از داوطلبان کنکور زمان برگزاری آزمون را بر خلاف عدالت آموزشی می‌داند. وی دراین باره در صفحه توییتر خود نوشت: لطفا به وضعیت ما توجه کنید، بازگشایی ناگهانی و بی‌مقدمه دانشگاه، کارآموزی، امتحانات و پروژه‌های دانشجویی و بین تمامی این‌ها ماه مبارک رمضان. واقعا زمان کنکور منصفانه نیست، عدالت را رعایت کنید.

کنکور ارشد به تعویق بیفتد تا مجبور به حذف درس نشویم/ انتخاب حوزه امتحانی محل سکونت به خیال مجازی ماندن آموزش

دانشجویان غیربومی محل زندگی خود را به عنوان محل آزمون انتخاب کردند

یکی دیگر از کاربران از اعلام نشدن حضوری بودن دانشگاه‌ها هنگام ثبت‌نام کنکور گلایه داشته و در صفحه توییتر خود نوشت: با توجه به اینکه در هنگام ثبت‌نام کنکور ارشد صحبتی از حضوری شدن کلاس‌ها و دانشگاه نبود به همین منظور تعداد کثیری از دانشجویان ترم آخری و غیربومی، محل زندگی خود را به عنوان محل آزمون انتخاب کرده‌اند.

کنکور ارشد به تعویق بیفتد تا مجبور به حذف درس نشویم/ انتخاب حوزه امتحانی محل سکونت به خیال مجازی ماندن آموزش

احتمال رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی مانند کنکور دکتری وجود دارد

یکی از داوطلبان در صفحه توییتر خود عکس‌هایی را منتشر کرده که از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنکور دکتری حکایت دارد. این کاربر در این باره در صفحه شخصی خود نوشت: پیگیر این موضوع از معاونت بهداشت این وزارتخانه باشید. با توجه به احتمال وقوع دوباره این فاجعه و عدم تضمین سلامت جان داوطلبان خواستار تعویق کنکور ارشد در صورت وجود حتی یک شهر قرمز به زمان ایمن‌تری هستیم.

کنکور ارشد به تعویق بیفتد تا مجبور به حذف درس نشویم/ انتخاب حوزه امتحانی محل سکونت به خیال مجازی ماندن آموزش

انتهای پیام/

کد خبر: 1136089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 18
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • من IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      9 46
      فقط یه سری آدم که درس نخوندن الکی میان نظر میدن شرایط برای همه یکسان بوده همه باهم مقایسه میشن کرونا با یکی دوماه فرقی درونش حاصل نمیشه دوست عزیز🤍🤍
      • محمدمهدی IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
        7 1
        کسی که تا الان نخونده بعد اینم قطعا نمیخونه ؛ اینو هم شما میدونی هم مسئولین .... معضل بزرگ دانشجویان ترم آخرن ، اولا کلا اردیبهشت ماه مناسبی واسه کنکور نیست ، چه امسال چه سال‌های بعد چون هر سال این اردیبهشت و خرداد فصل امتحانات عملی و تئوری هست ، دوما امسال که دیگه خیلی ناعادلانه شده ، ترم آخری‌ها حوزه امتحان رو شهر خودشون مشخص کردن بعد یهو اعلام کردن کلاس‌های دانشگاه حضوری ... واسه غیربومی‌ها این فاجعه‌اس ... لطفا به خودخواه نباشین به فکر دانشجویان هم باشید
      • الف IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
        5 2
        بله برای شما که میخای یه رشته الکی دانشگاه آزاد قبول شی همینه ولی بچه های وزارت بهداشت که رقابت شدید سر رشته های تاپ دارن یه روزم براشون با ارزشه من خودم استعداد درخشانم میتونم حتی کنکورم ندم و ارشد بخونم ولی هر ارشدی ارشد نیست دوست عزیز
    • فاطمه میرالماسی IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      35 1
      کنکور ارشد 1400 در مرداد برگزار شد و مهرماه یا آبان ماه اعلام کردند که تاریخ برگزاری کنکور ارشد 1401 آخر اردیبهشت هست. این زمان واقعا عادلانه نیست. برای داوطلبانی که نتیجه این آزمون براشون مهمه، تعویق زمان کنکور ارشد خیلی اهمیت داره لطفا به این موضوع توجه کنید
    • مریم IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      25 0
      خواهشمند است در خصوص به تعویق انداختن کنکور ارشد از ما حمایت لازم و کافی را انجام دهید با تشکر
      • سارا IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
        1 0
        خب باید چیکار کرد؟!؟
    • . IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      19 0
      #تعویق کنکور سراسری
    • داوطلب ارشد IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      19 3
      با سلام بهترین زمان برگزاری ارشد در 15 مرداد ونتایج انهم تا اخر شهریور مشحص می شود باتوجه تق ولق بودن کلاسها و....در نیمسال دوم بهتر است در مرداد برگزار شود
    • سعیده IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      10 27
      چه دلایل بی خودی واقعا،اگر کمتر از یه سال بوده برای همه بوده دیگه،کسایی که نخوندن باز میخوان وقت بخرن برا خودشون الکی که تنبلی رو جبران کنن فقط به ضرر ماهایی که خوندیم و مرخصی گرفتیم از محل کار میشه.حالا باید بریم سرکار دیگه نمیتونیم بخونیم خسته هم میشیم بیفته عقب چون این همه خوندیم دیگه واقعا خسته شدیم زودتر بدیم بره.همه در یه زمان فهمیدن تایم کنکور کی بوده،اگر میخواستن بخونن از همون شهریور میخوندن کسی که بخواد بشینه تا سازمان بگه کی ازمونه بعد تصمیم بگیره کی بخونه معلومه دیگه باز الان کمپین میزنه بندازین عقب
      • افشین IR ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
        1 1
        سلام دوست عزیز.این طور هم نیست.شرایط برای همه یکسان نبوده.من خودم ۳ بار امسال کرونا گرفتم و تنها تونستم دروس ترم دانشگاه رو بخونم.و پاس کنم.و این باعث شد که کنور رو نتونم به خوبی بخونم.حداقل برای امسال که کررونا بوده باید شرایط مثل سال های پیش باشه و یک سال وقت داشته باشیم.
      • ماریا NL ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
        0 0
        دوست عزیز شما با مرخصي گرفتن تایم برای درس خوندن گرفتید اما ایا ماهایی که دانشگاه میریم میتونیم مرخصی بگیریم؟ کمی منطقی فکر کنید !! بله ما تایم دقیق کنکورو میدونستیم اما حضوری شدن ناگهانی دانشگاها و دروس سنگین عملي دانشگاها رو خبر نداشتیم! شرایط برای همه یکسان نبوده!
    • Sahar US ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      20 6
      #تعویق کنکور ارشد سراسری
    • سحر IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      11 20
      وای نه من که دیگه خسته شدم زودتر امتحان ارشد رو بدیم بره شماها مگه چقدر می‌خواین بخونین انگار مد شده هر دقیقه بچه ها امتحان رو به وقت دیگه ای می اندازند.
    • پروانه IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      4 1
      واقعا عادلانه نیست فاصله ده ماهه با فاصله چهارده ماهه برای داوطلبان سال قبل!! حداقل یک ماه تاخیر حق دانشجوهاست.
    • محمدمهدی IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      2 1
      با احترام این درخواست جمعی از دانشجویان متقاضی کنکور ارشد وزارت بهداشت و علوم هست که درخواست اجرای عدالت و برقراری زمان مناسب برای برگزاری کنکور را خواستاریم. لطفا با توجه به حضوری شدن کلاس‌های دانشگاه و مشکلات پیش آمده بابت این تصمیم ناگهانی از جمله تداخل کنکور ارشد با امتحانات عملی دانشگاه‌ها ‌، مشکل در انتخاب حوزه کنکور (باتوجه به غیرحضوری بودن کلاس‌ها داوطلبان ترم آخر شهرستان محل سکونت خود را انتخاب نموده اند که مغایر با شهرستان محل تحصیل هست) ، فاصله‌ی کمتر از ده ماه بین دو کنکور ارشد سال گذشته و امسال که طبق قانون باید یک سال باشد ، همچنین تلاقی دوران جمع‌بندی با ماه مبارک رمضان که تبعیض بین داوطلبان روزه‌دار با سایر داوطلبان میباشد ؛ لذا تعویق کنکور ارشد و برگزاری آن در زمان مناسب امری ضروری و عادلانه است . لذا خواهشمندیم جهت اجرای عدالت و سلامت روانی داوطلبان خصوصا دانشجویان ترم آخر درخصوص تعویق آزمون ارشد اقدامات لازم را مبذول نمایید. #تعویق_کنکور_ارشد۱۴۰۱
    • جمال آریان فر US ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      4 1
      # تعویق کنکور کارشناسی ارشد بهداشت حداقل فاصلیه بین دو کنکور باید یک سال باشه نه ۹ ماه تداخل درس امتحانای دانشگاه با روز کنکور مجبوریم یه سری درس ها رو حذف کنیم
    • مهسا IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      4 1
      فردی که نخونده باشه دنبال تعویق نیست در زمان باقی مونده هم به نتیجه ای نمیرسه لفظ تنبل رو هم به کار نبر دوست عزیز در شرایط ما ترم آخری ها نیستید و درکی ندارید اکثر افرادی که مخالف هستند فارغ التحصیلان هستند
    • کسری سلیمانی IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      1 0
      به عنوان کسی که پارسال بارتبه تک رقمی کشور یکی از مثلا دانشگاه های تیپ یک وزارت بهداشت قبول شدم بعد از چهار ماه فهمیدم چه خبره بیخیال شدم بهتون توصیه میکنم سراغ ارشد نرین. من خودم فهمیدم چخبره انصراف دادم تیر ماه میرم خدمت چون واقعا ادم بااین کارشناسی ( رشته بهداشت محیط) بهتره میتونه بره استخدامی تا ارشد.برای خودتون یه دردسر جدید درست نکنید این توصیه برادرانه به شماست