وعده وزیر کار برای پیگیری امنیت شغلی زنان کارگر

عبدالملکی با اشاره به موضوع حقوق زنان کارگر به ویژه امنیت شغلی کارگران نیز گفت: در این‌باره نیز باید کمیته‌ای با حضور تشکلها و متخصصین تشکیل و موارد مرتبط پیگیری و اجرا شود و نتیجه آن نیز ظرف یک تا دو ماه اعلام شود تا گزارش نهایی به رئیس‌جمهوری اعلام شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حجت الله عبدالملکی در مراسم تجلیل از زنان کارگر فعال، اظهار کرد: موضوعی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار این است که زنان به لحاظ انضباط کاری بهتر از اقایان هستند و در هر فضای اداری و تولیدی که زنان حضور داشتند بهره‌وری کار بالاتر بوده و در واقع خانم‌ها بسیار منظم‌تر از آقایان در فرایند کار هستند.

بیشتر بخوانید:

تکلیف بیمه مسئولیت کارگران چه شد؟

وی با اشاره به اینکه عنصر نظم دقت و انضباط در امر تولید بسیار مهم است، گفت: زنان این ویژگی مهم را در عرصه کار دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سلامت کار و وجدان کاری در زنان بیش از مردان است، ادامه داد: این مسئله مورد مطالعه قرار گرفته است و در واقع منظور کارهایی است که از جنس زنان برمی‌آید.

عبدالملکی از کارفرمایان خواست نسبت به پرداخت پاداش به زنان توجه ویژه‌ای داشته باشند و چنانچه برخی از مردان حقوق نامتعارفی را می‌گیرند برای زنان نیز در قالب پاداش این مسئله درنظر گرفته شود.

وی ادامه داد: همچنین از مشاور امور بانوان در وزارت رفاه خواسته می‌شود با همکاری بخشهای مختلف کمیته‌ای را برای پیگیری و اجرا شدن بندهای قانونی که امتیاز ویژه‌ای برای زنان و کارگران در نظر گرفته است تشکیل بدهند و در این باب نیز چنانچه نیاز باشد لایحه‌ای را به مجلس خواهیم داد و در صورت نیاز نیز مصوبات لازم را از هیئت وزیران اخذ خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به موضوع پرداخت حقوق زنان در دوران مرخصی بارداری، گفت: تا قبل از این دور مدیریت وزارت رفاه، پرداخت حقوق زنان در دوران بارداری پس از یک سال عملیاتی می‌شد که با اصلاح فرایندها در حال حاضر پس از واریز نخستین حقوق دوران بارداری در بازه زمانی دو ماهه مابقی حقوق در مرخصی نه ماهه به صورت ماهانه به حساب این افراد واریز می‌شود.

عبدالملکی همچنین در ارتباط با موضوعات فرهنگی اجتماعی رفاهی مواردی از جمله مهدهای کودک برای زنان شاغل نیز از کمیته مربوطه و مشاور امور بانوان خواست این مسائل را پیگیری و نتیجه آن را اعلام کنند.

وی همچنین با اشاره به مسئله عقب افتادن حقوق برخی از کارگران نیز از معاونت روابط کار خواست نسبت به این موضوع ورود و نتیجه آن را طی زمانی دو ماهه اعلام کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با اشاره به موضوع حقوق زنان کارگر به ویژه امنیت شغلی کارگران نیز گفت: در این‌باره نیز باید کمیته‌ای با حضور تشکلها و متخصصین تشکیل و موارد مرتبط پیگیری و اجرا شود و نتیجه آن نیز ظرف یک تا دو ماه اعلام شود تا گزارش نهایی به رئیس‌جمهوری اعلام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1138507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =