کاهش نمک غذا با استفاده از یک گیاه طبیعی

آویشن یکی از سبزیجات معطر بسیار مفید است که کاربردهای فراوانی در آشپزی دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،  بد نیست بدانید که آویشن در آشپزی ایتالیایی و فرانسوی کاربرد زیادی دارد و بسیاری از کشورهای خاورمیانه هم از این سبزی معطر در غذاهای شان استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

مصرف بیش از حد نمک نشان از این بیماری‌ها دارد

استفاده از آویشن می‌تواند نیاز به مصرف نمک را در غذاها کاهش دهد.

عطر غالب آویشن باعث بهبود کیفیت غذا می‌شود و همین ویژگی می‌تواند نیاز به مصرف بیش‌ازحد نمک در پخت‌وپز را کاهش بدهد.

مهم‌ترین کاربردهای آویشن در آشپزی به ترتیب زیر است: 

۱. طعم دادن به گوشت‌ها 

در بسیاری از دستورهای آشپزی فرانسوی و ایتالیایی از آویشن برای طعم‌دار کردن گوشت قرمز و گوشت مرغ استفاده می‌شود. بسیاری از سوپ‌ها و خوراک‌های فرانسوی هم حاوی آویشن تازه یا پودر آویشن هستند. در آشپزی ایتالیایی برای ارتقای طعم انواع پیتزای حاوی گوشت و مرغ از پودر یا برگ آویشن استفاده می‌کنند. به این منظور شما باید بعد از چیدن تمامی لایه‌های پیتزا، کمی برگ آویشن یا پودر آویشن را در بالایی‌ترین لایه پیتزا بریزید. برای استفاده از آویشن در خوراک‌ها یا سوپ‌های گوشتی هم می‌توانید آویشن تازه همراه با شاخه آن را داخل سوپ یا خوراک بریزید و در انتهای پخت هم شاخه آویشن را از غذا خارج کنید.

۲. طعم دادن به خورش‌ها 

آویشن در گروه سبزی‌های دیرپز قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید در خوراک‌های برپایه گوشت یا مرغ از برگ تازه آویشن استفاده کنید، به شما توصیه می‌کنیم که برگ‌های آویشن را از همان ابتدای پخت داخل قابلمه بریزید تا هم عطرشان به‌خوبی آزاد شود و هم به‌خوبی بپزند. اگر از پودر آویشن در تهیه غذا استفاده می‌کنید، بهتر است که این پودر معطر را در ۲۰ دقیقه پایانی پخت به غذا اضافه کنید. 

۳. طعم دادن به مایه‌گوشتی‌های متنوع 

شما می‌توانید از آویشن در مایه‌گوشتی‌های مختلفی مانند مایه ماکارونی، مایه لوبیاپلو، مایه پیتزای مخلوط، مایه لازانیا و هر مایه‌گوشتی دیگری که حاوی گوشت چرخ‌کرده یا حتی سویا باشد، استفاده کنید. به این منظور می‌توانید پودر آویشن را بعد از خاموش کردن حرارت به مایه‌گوشتی اضافه کنید تا عطر و طعمش به‌خوبی حفظ شود. 

نگهداری صحیح از آویشن 

شما می‌توانید آویشن را به‌صورت تازه یا پودرشده در غذاهای مختلف استفاده کنید. آویشن تازه ۲ تا ۳ روز داخل یخچال ماندگاری دارد و بعد از آن حالت لزج پیدا می‌کند. بنابراین، بهتر است که آویشن تازه را به اندازه نیازتان خریداری کنید و اگر آویشن زیادی در اختیار داشتید، حتما آن را خشک کنید. آویشن خشک‌شده می‌تواند تا حدود ۲ سال درون ظرف دربسته نگهداری شود و عطر و طعمش را حفظ کند. 

انتهای پیام /

کد خبر: 1138839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =