چند روش موثر برای کاهش سریع قند خون

آیا می‌خواهید قند خون خود را کاهش دهید؟ حرکت کنید و آن را بخشی از سبک زندگی خود قرار دهید. اگر در طول زندگی خود تناسب اندام خود را حفظ کرده و فعال بمانید می‌توانید دیابت خود را بهتر کنترل کنید و سطح گلوکز خون خود را در محدوده صحیح نگه دارید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، قند خون بالا که به عنوان هایپرگلیسمی نیز شناخته می‌شود با دیابت و پیش دیابت مرتبط است و در صورت عدم درمان می‌تواند منجر به مشکلات جدی شود.

بیشتر بخوانید:

نشانه‌هایی که خبر از قند خون پایین می‌دهد

لورن آنتونوچی" متخصص تغذیه می‌گوید:" روشی که من برای بیماران ام در دوره پیش دیابت توضیح می‌دهم این است که بدن شما در تلاش است تا سطح گلوکز خون خود را در محدوده سالم نگه دارد. شما نباید وحشت کنید، اما باید تغییرات واقعی در رژیم غذایی و سبک زندگی خود ایجاد کنید تا از افزایش قند خون و تبدیل آن به دیابت نوع ۲ جلوگیری کنید".

در ادامه به پنج راه برای کاهش سریع قند خون می‌پردازیم.

۱-مصرف کربوهیدرات را مهار کنید

به گفته پزشکان توجه به میزان کربوهیدرات مصرفی می‌تواند قند خون شما را کاهش دهد. به طور کلی، کربوهیدرات‌ها باید حدود ۵۰ درصد از کالری روزانه را تشکیل دهند (با محدوده پذیرفته شده ۴۰ تا ۶۰ درصد) در صورت جایگزینی کربوهیدرات با چربی‌های اشباع نشده و غیر اشباع می‌توان کمبود آن به ویژه در افراد مبتلا به دیابت را جبران کرد.

۲- کمی عرق بریزید!

آیا می‌خواهید قند خون خود را کاهش دهید؟ حرکت کنید و آن را بخشی از سبک زندگی خود قرار دهید. اگر در طول زندگی خود تناسب اندام خود را حفظ کرده و فعال بمانید می‌توانید دیابت خود را بهتر کنترل کنید و سطح گلوکز خون خود را در محدوده صحیح نگه دارید.

کنترل سطح گلوکز یا قند خون برای جلوگیری از عوارض طولانی مدت مانند درد عصبی و بیماری کلیوی ضروری است. اکثر افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ به اضافه وزن مبتلا هستند. بنابراین، ایده ورزش به طور خاص برای این دسته از افراد دلهره آور است. شما برای سلامتی تان باید یک برنامه ورزشی خوب و معقول را شروع کنید، اما ابتدا باید با پزشک خود صحبت کنید. پزشک شما می‌تواند سلامت قلب شما را ارزیابی کند که به ویژه در صورتی که شریان‌های مسدود شده یا فشار خون بالا دارید بسیار مهم است.

۳-برو بخواب!

آیا می‌خواهید قند خون را پایین نگه دارید؟ کارشناسان می‌گویند به موقع به تختخواب بروید. "اسرا تسالی" دانشیار پزشکی در دانشگاه شیکاگو می‌گوید:"اکنون شواهد قابل توجهی داریم که به ما می‌گویند کم خوابی تاثیرات مضری بر متابولیسم به ویژه بر متابولیسم گلوکز برجای می‌گذارد".

پنج راه برای کاهش نسبتا سریع قند خون

۴-هیدراته بمانید و آب بنوشید

نوشیدن آب کافی کلید کاهش قند خون است. انجمن دیابت بریتانیا توصیه می‌کند:" زمانی که سطح قند خون شما بالا می‌رود بدن شما سعی می‌کند قند اضافی را از طریق ادرار از خون خارج کند. در نتیجه، بدن شما برای آبرسانی مجدد به مایعات بیش تری نیاز خواهد داشت. نوشیدن آب می‌تواند به بدن کمک کند تا مقداری از گلوکز موجود در خون را خارج کند. تنها یک کلمه "احتیاط" برای نوشیدن آب معقول است. مسمومیت با آب (که می‌تواند منجر به مرگ شود) در صورت نوشیدن چندین لیتر آب در مدت زمان کوتاهی امکان پذیر است که امر بسیار نادری محسوب می‌شود".

۵-کاهش وزن به خصوص در ناحیه شکم

کاهش وزن یکی از موثرترین راه‌ها برای کنترل قند خون است. از آنجایی که از هر ۱۰ نفری که مبتلا به دیابت نوع ۲ تشخیص داده می‌شوند ۹ نفر دارای اضافه وزن یا چاقی هستند احتمالا پزشک شما در مورد فواید کاهش وزن صحبت خواهد کرد. این توصیه ضروری است، زیرا بافت چربی اضافه شده مقاومت به انسولین شما را افزایش می‌دهد (که زمانی رخ می‌دهد که بدن شما نمی‌تواند به درستی از هورمون انسولین برای متابولیسم قند استفاده کند) و منجر به افزایش وزن می‌شود. مهم‌تر این است که روی کاهش وزن نواحی اطراف بدن شما (به خصوص دور کمر) تمرکز کنید، زیرا شواهد نشان می‌دهند چاقی نقشی کلیدی در افزایش احتمال ابتلا به خطر بیماری قلبی و دیابت ایفا می‌کند.

منبع:فرارو

انتهای پیام/

کد خبر: 1140014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =