اولین شرکت مالی، حسابداری و ارزش‌گذاری فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس شد/ حمایت دانشگاه از اعضای هیئت علمی فناور

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه می‌تواند در آستانه ۴۰ سالگی از هیئت علمی فناور خود حمایت کرده و دانشگاه را به سمت نوآوری و فناوری سوق دهد.

ملیحه علی‌فری عضو هیئت علمی گروه حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره وضعیت بنگاه‌های اقتصادی در قرن بیست و یکم اظهار کرد: با آغاز قرن بیست و یکم و شکل‌گیری اقتصادهای دانش بنیان، بنگاه‌های اقتصادی و موسسات تحقیق و توسعه با تغییرات بنیادین مواجه شده‌اند. شدت این تغییرات به حدی بوده است که نه تنها پیشرفت، بلکه بقای بسیاری از فعالان بازار را تهدید کرده و نوآوری را به عنوان راه حل انحصاری حفظ حیات اقتصادی پیش روی آن‌ها قرار داده است.

وی ادامه داد: هم راستا با خلق و توسعه فناوری، تجاری سازی از مهم‌ترین ارکان فرایند نوآوری و موفقیت بنگاه‌های اقتصادی به‌شمار می‌رود. با این حال در بسیاری از راهبردهای تجاری‌سازی فناوری، ارزش‌گذاری همواره یک مسئله چالش بر انگیز بوده است.

اولین شرکت مالی، حسابداری و ارزش‌گذاری فناوری در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی

موسس و بنیانگذار شرکت دانش‌بنیان خدمات مالی و ارزش‌گذاری تراز آیین نیک اندیش گفت: شرکت تانا با بهره‌گیری از تیم متخصص و حرفه‌ای با حضور ارزیابان، به همراه کارشناسان رسمی دادگستری وظیفه ارزش‌گذاری روشمند و قانونی دانش فنی، دستاوردهای علمی، دارایی‌های نامشهود و استارت‌آپ‌ها را در تمامی حوزه‌ها بر عهده دارد.  شرکت در راستای تسهیل تجاری سازی دانش بومی کشور گام های مهمی برداشته است.

وی افزود: تانا اولین شرکت مالی، حسابداری و ارزش‌گذاری فناوری در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است، حتی اولین شرکت دانشگاه محسوب می‌شود که توانسته در این حوزه دانش‌بنیان شود. تمامی موارد مرتبط با خدمات مالی و حسابداری را پوشش می‌دهد. این شرکت ارائه دهنده خدمات حسابداری مالیاتی، مشاوره مالیاتی، حسابرسی داخلی، دادرسی مالیاتی، گزارش‌های ارزش گذاری دارایی‌ها،  گزارش‌های ارزش گذاری سهام، گزارش‌های ارزش گذاری فنی و کلیه گزارش‌های پارامتریک مدیریتی است. 

عضو هیئت علمی گروه حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب گفت: شرکت ما با پارک فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و سرای نوآوری دانشگاه آزاد تهران غرب و چند مجموعه خارج از دانشگاه همکاری داریم. ما انواع گزارش‌های ارزش‌گذاری، BP و FS، گزارش بهای تمام شده محصول، ارائه صورت‌های مالی، حسابرسی داخلی، کنترل‌های داخلی، ثبت و نگه‌داری حساب‌ها و هر آنچه به مالی و حسابداری مربوط باشد را انجام می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مزیت فعالیت شرکت؛ ارائه خدمات برای تمامی حرفه‌ها و تمامی شرکت‌های کوچک و بزرگ و مختص به صنعت خاصی نیست، ما می‌توانیم به شرکت‌های مختلف خدمات مالیاتی، ارزش‌گذاری، حسابداری، بهای تمام شده و غیره خدمات ارائه کنیم.

علی فردی بیان کرد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های که خدمات مالی و خدمات ارزش‌گذاری ارائه می‌کنند، زیاد است. اما از آنجایی که هر سازمان حتی در حد یک زیرپله، به خدمات حسابداری مالی و بهای حساب تمام شده و ارزش‌گذاری نیاز دارد و از  بازار کار خوبی برخوردار است. شرکت‌های بسیاری با مشکلات حسابداری و مالیاتی مواجه شوند؛ حتی اگر تعداد شرکت‌های خدمات مشابه ما بیشتر شود، باز هم بازار کار کافی برای فعالیت آنان وجود دارد. 

وی درباره نحوه ترغیب مخاطب برای استفاده از خدمات شرکت‌ها  اضافه کرد: اگر شرکت‌ها بدانند که نبود وجود حسابداری در شرکت‌هایشان می‌توانند در آینده مشکلات بسیاری در حوزه مالیاتی و بیمه‌ای برای آنان ایجاد کند، به هر نحو ممکن از یک حسابدار برای انجام امور خود استفاده می‌کنند. از طرفی اگر بخواهند ارزش محصول خود و بهای تمام شده آن را به‌دست بیاورند، قطعا در زمینه کنترل هزینه‌ها و درآمدها موفق‌تر هستند، در چنین شرایطی شرکت می‌توانند به سمت سوددهی حرکت کنند.

موسس و بنیانگذار شرکت دانش‌بنیان خدمات مالی و ارزش‌گذاری تراز آیین نیک اندیش درباره چالش‌هایی که با آن مواجه هستند، اظهار کرد: نیمی از خدماتی که شرکت‌های مانند ما ارائه می‌شود با خدمات مالیات، بیمه و غیره مرتبط است، هر لحظه این امکان وجود دارد که قوانین از طرف سازمان‌های مربوطه تغییر کند. در این راستا شرکت‌ها باید دائما خدمات خود را بروزرسانی کنند. هنگامی که یک شرکت خدماتی در زمینه‌های فوق ارائه می‌دهد در صورتی که از این قوانین با خبر نباشد خدمات و راهنمایی‌های اشتباهی را به مشتریان ارائه می‌دهد.

حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از اعضای هیئت علمی فناور

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در آستانه ۴۰ سالگی از هیئت علمی فناور خود حمایت کرده و دانشگاه را به سمت نوآوری و فناوری سوق دهد. در جامعه امروز باید به جای آموزش گام‌های بلندتری در حوزه فناوری برداریم، اگر قرار باشد رویکرد تنها آموزش محور باشد، بازار کار را به مرور زمان از دست خواهیم داد. تغییر رویکرد در دانشگاه آزاد اسلامی در حال رخ دادن است و دانشگاه باید در این راستا به اعضای هیئت علمی و کارمندانی که در مسیر فناوری گام برمی‌دارد، بها دهد.

به گزارش ایسکانیوز،  شرکت تانا در راستای رسالت خود مبنی بر ساماندهی سیستم های مالی شرکت‌ها اقدام به ارائه خدمات و مشاوره، مالی و مالیاتی و حسابداری شامل گزارشات فصلی و ارزش افزوده تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیات بر عملکرد اشخاص حقیقی و حقوقی، اظهارنامه ارزش افزوده، تهیه و تنظیم لیست بیمه و مالیات حقوق و دستمزد، ارسال معاملات فصلی است.

مشاوره مالی و مالیاتی این سازمان شامل مشاوره و پیگیری دعاوی مالیاتی، مشاوره در خصوص اجرای صحیح قوانین مالیاتی، مشاوره درخصوص تنظیم دفاتر قانونی، مشاوره حسابداری و اصلاح فرآیند مالی، کاهش قانونی مالیات شرکت است. همچنین 🖊تهیه گزارشات مدیریتی شامل تهیه صورت های مالی ( صورت سود و زیان، وضعیت مالی یا ترازنامه، صورت تغییرات در حقوق مالکانه و صورت جریان های نقدی)، تهیه گزارش توجیهی افزایش سرمایه، تراز آزمایشی، تهیه گزارشات بهای تمام شده، تهیه گزارشات حسابداری مدیریت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1140652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =