آغاز گردشگری آزمایشی در ژاپن پس از کرونا

ژاپن، گردشگری آزمایشی محدود را از ماه مه به عنوان گامی برای بازگشایی کامل در نظر گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، ژاپن اعلام کرد که اجرای «گردشگری آزمایشی» را در قالب تورهای محدود در ماه مه آغاز می‌کند تا راهی برای جمع‌آوری اطلاعات، قبل از بازگشایی کامل این کشور برای گردشگری باشد.

اگرچه گردشگری ستون اصلی اقتصاد ژاپن بود اما از زمانی که این کشور کنترل‌های مرزی سخت‌گیرانه‌ای را در سال ۲۰۲۰ در آغاز همه‌گیری ویروس کرونا اتخاذ کرد، به گردشگران اجازه ورود داده نشد.

محدودیت‌ها اندکی کاهش یافته است تا به دانشجویان و برخی از مسافران تجاری اجازه ورود داده شود اما گردشگری همچنان با محدودیت مواجه است هرچند درخواست رهبران صنعت مبنی بر راه‌اندازی مجدد گردشگری برای استفاده از ین است که در پایین‌ترین حد در ۲۰ سال گذشته قرار دارد.

گردشگرانی که سه دوز واکسن  دریافت کرده‌اند و از ایالات‌متحده، استرالیا، تایلند و سنگاپور مجاز به ورود به این کشور هستند.

فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن در اوایل ماه جاری طی یک سخنرانی در لندن گفت که کنترل مرزهای ژاپن را در ماه ژوئن با سایر دموکراسی‌های ثروتمند مطابقت خواهد داد اما جزئیات بیشتری ازجمله زمانی که این کشور دوباره به‌طور کامل مرزهای خود را به روی گردشگران باز می‌کند، ارائه نشده است.

در سال ۲۰۱۹، ژاپن میزبان ۳۱.۹ میلیون بازدیدکننده خارجی بود که ۴.۸۱ تریلیون ین هزینه کردند.

منبع: ایسنا

کد خبر: 1141010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =