پرسپولیس برای قهرمانی نیاز به معجزه دارد!

سرمربی تیم فوتبال تراکتور گفت: پرسپولیس قهرمانی را از دست داد و از نظر روحی و روانی این تیم دچار مشکل شده و برای قهرمانی نیاز به معجزه دارد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، ارطغرل ساغلام در نشست خبری پیش از مسابقه پرسپولیس در نشست خبری اظهار داشت: از صمیم قلب می‌خواهم بگویم با توجه به اینکه در این هتل ساکن هستم از حضور میهمانانی مثل شما خوشحالم. امروز برنامه‌ تمرینی را انجام دادیم و بعد بازی جوانان سپاهان و تراکتور را دیدم و بعد جلسه آنالیز داشتیم و در این ترافیک به نشست خبری آمدم تا شرمنده شما نشوم.

بیشتر بخوانید

 گلایه بازیکنان پرسپولیس از بدقولی باشگاه در پرداخت‌ها

وی ادامه داد: قبل از هرچیز باید از شرایط تیم صحبت کنم. با توجه به 8 امتیازی که در این 4 هفته آخر گرفته‌ایم کمی خودمان را از تیم‌های انتهای جدول جدا کرده‌ایم و تقریبا فاصله‌ای 8 امتیاز با این تیم‌ها داریم. خیال‌مان تا حدودی راحت شده است. قبل از تمرین به بازیکنان گفتم که هر لحظه ممکن است با هر حادثه‌ای در فوتبال مواجه شوید و به همین دلیل نباید کار را شل و بگیریم و راحت باشیم و باید کار را جدی بگیریم.

وی گفت: برای این بازی بازیکنان انگیزه لازم را برای مسابقه دارند. ما می‌خواستیم در بازی با ذوب‌آهن پیروز شویم و بقای‌مان را در لیگ برتر 100درصد کنیم تا دیگر حتی روی کاغذ هم در خطر سقوط نباشیم و بعد برای فصل بعد کارمان را آغاز کنیم، اما با وجود اینکه تمام سعی‌مان را کردیم بازی مساوی شد ولی خوشبختانه حریفان ما هم امتیاز از دست دادند که این هم نکته مثبتی بود. 

ساغلام تصریح کرد:‌ فردا می‌خواهیم با شکست پرسپولیس بقای‌مان را در لیگ برتر 100درصد کنیم و فصل پردردسر و پرمشکلی را که داشتیم به خیر و خوشی به پایان برسانیم. فصلی که مدام دنبال راه حل برای مشکلات‌مان بودیم. 

سرمربی تراکتور با اشاره به شرایط پرسپولیس گفت: پرسپولیس با شکست مقابل سپاهان و همچنین با پیروزی استقلال مقابل فولاد دیگر قهرمانی را از دست داد و از نظر روحی و روانی این تیم  دچار مشکل شده و برای قهرمانی نیاز به معجزه دارد! اما شما بهتر می‌دانید که بازی‌های تراکتور و پرسپولیس همیشه بازی‌های جذاب و با حساسیت بالایی بوده است. به هر حال بازیکنان ما شرایط را درک می‌کنند و فردا با مسئولیت‌پذیری بیشتری در زمین بازی خواهند کرد و حداکثر سعی و تلاش‌مان این است که با کمک هواداران به پیروزی برسیم و بقای‌مان را در لیگ برتر تضمین کنیم و دیگر روی کاغذ هم خطر سقوط نداشته باشیم.

وی با خطاب دادن هواداران تیمش گفت: هواداران ما در بازی با مس رفسنجان بعد از مدت‌ها در ورزشگاه‌ حاضر شدند و به کمک تیم آمدند و توانستیم سریال‌های نبردن‌مان را به پایان برسانیم و 3 امتیاز را از حریف بگیریم. در بازی مقابل هوادار نیز با وجود اینکه دو بار از حریف عقب افتادیم توانستیم به پیروزی برسیم که این برد هم به کمک هواداران‌مان بود. از هواداران خواهش می‌کنم از سوت آغاز تا پایان یکسره تیم را حمایت کنند و در چارچوب قانون و بازی جوانمردانه به نحو خوبی تیم را تشویق کنند.

ساغلام در مورد بازی فینال سپاهان و تراکتور در رده‌های پایه که امروز برگزار شد، عنوان کرد: به هر دو تیم حضور در فینال را تبریک می‌گویم و با توجه به حضور این دو تیم در فینال باید از آنها تقدیر شود اما من در فوتبال پایه معیارهایی دارم و انتظارم از تیم‌های پایه این است که بازیکنان‌شان به تیم بزرگسال بیایند. نگاه نتیجه‌گرا به تیم‌های رده‌ پایه را باور ندارم زیرا این نگاه هیچ فایده‌ای برای فوتبال ایران ندارد. اگر تیمی در رده‌های پایه قهرمان شود اما هیچ‌یک از بازیکنانش نتوانند به تیم های بزرگسال راه پیدا کنند آن قهرمانی هیچ ارزشی ندارد.

وی در مورد مصدومان و محرومان تیمش در بازی با پرسپولیس اظهار داشت: سعید واسعی مصدومیتش برطرف شده است ایمانی هم فردا در فهرست ما قرار دارد و اگر نیاز باشد از او در این بازی استفاده خواهیم کرد. یک بازیکن دیگر هم وضعیت مصدومیتش برای حضور در بازی فردا مشخص نیست. رزاق‌پور هم محروم است. از بازیکنانم خواسته‌ام که یک بازی خوب را انجام بدهیم و با تمام توان و قدرت در میدان حاضر شوند و برای تیم مؤثر باشند. 

سرمربی تراکتور با اشاره به جذب بازیکنان باکیفیت در پرسپولیس گفت: پرسپولیس از نظر جذب بازیکن خوب عمل کرده است و ما از این نظر از پرسپولیس ضعیف‌تر هستیم اما فردا سعی می‌کنیم نقاط ضعف‌مان را بهتر پوشش بدهیم و از نقاط قوت‌مان بهتر استفاده کنیم و با تمام وجود بازیکنان برای موفقیت تلاش می‌کنند و با دویدن بیشتر و اشتباه کمتر تراکتور را در مسیر برد و گرفتن سه امتیاز قرار می‌دهند.

ساغلام در مورد اینکه بازیکنان برای بازی فردا انگیزه دارند یا نه، عنوان کرد: از بعد از بازی با ذوب آهن تا همین الان با بازیکنان در این مورد صحبت کرده‌ام. بازی با تیمی مثل پرسپولیس برای مربیان به جهت انگیزه و روحیه دادن به بازیکنان راحت‌ترین کار است و قطعاً بازیکنان با انگیزه مضاعفی دارند مسئولیت‌پذیر در میدان بازی خواهند کرد اما بازیکنان مسئولیت‌پذیر بازیکنانی هستند که در تمام مسابقات با انگیزه به میدان بروند. تیم ما در چهار بازی اخیر نتایج بسیار خوبی گرفته و جو خوبی بر تیم حاکم است و قصد نداریم این جو خوب را به هم بزنیم.

وی در مورد اینکه شما در گذشته هم در تراکتور بودید اما مقابل پرسپولیس و استقلال بازی نکرده‌اید، گفت: شما درست به یاد دارید، بله تیم من مقابل پرسپولیس و استقلال بازی نکرده است این‌ها تیم‌های بزرگی هستند و تیم‌های بزرگ دیگری هم در فوتبال ایران مثل سپاهان داریم. من برای همه تیم‌ها احترام قائل هستم و قطعاً بازیکنان ما از نظر انگیزشی در شرایط خوبی مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرند.

سرمربی تراکتور در مورد آینده کاری‌اش در تیم اظهار داشت: آینده کاری من در تراکتور به نتیجه فردا ارتباطی ندارد اما موارد زیاد دیگری به این مسئله مربوط هستند وقتش رسیده به شما بگویم زمانی که به تیم تراکتور آمدم این تیم مدت زمان زیادی بود که پیروز نشده بود هیچکس از فوتبال این تیم راضی نبود نمی‌خواهم کسی را  مقصر جلوه بدهم یا انتقاد کنم فقط دارم شرایط تیم را تجزیه و تحلیل کنم. شرایط تیم به هم ریخته بود هواداران نگاه‌شان به تیم و بازیکنان منفی شده بود. اعتماد بین بازیکنان و باشگاه از بین رفته بود. مشکلات اقتصادی وجود داشت و این مسئله شرایط تیم را تحت تأثیر قرار داده بود. قبلاً هم گفته‌ام که تراکتور سخت‌ترین زمان خود را سپری می‌کند.

وی افزود: در ابتدای فصل و در نقل و انتقالات بازیکنان با کیفیت از این تیم رفته بودند و برخی از بازیکنانی که به این تیم آمدند نتوانسته بودند تیم را با جایگاه اصلی‌اش برسانند شما بهتر از من شرایط تیم را می‌دانید وضعیت تیم در جدول لیگ مشهود بود. من نمی‌خواهم بی‌جهت مردم را امیدوار کنیم. هدف ما این بود که تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم تا بعد برای فصل آینده تیم بهتری داشته باشیم. اکنون باید مطمئن باشیم که روی کاغذ هم خط سقوط نداریم و در لیگ برتر می‌مانیم. فردا می‌خواهیم با کمک هواداران پیروز شویم و خیال‌مان راحت شود و برای همکاری در فصل بعد با مالک باشگاه زنوزی صحبت خواهیم کرد. اینکه انتظارات و برنامه‌های‌شان برای باشگاه چطور است اما ابتدا باید خیال‌مان راجع به بقا در لیگ برتر راحت شود.

وی در مورد اینکه گل ذوب‌آهن به تراکتور در هفته پیش آفساید بود یا نه، عنوان کرد:‌ این سؤال را هفته پیش هم از من پرسیدند. صادقانه باید بگویم گل حریف آفساید نبود اما این مسائل در فوتبال برای همه تیم‌ها پیش می‌آید. برای خود ما و دیگر تیم‌ها هم رخ داده است. می‌توان محاسبه کرد که چقدر از اشتباهات داوری به ضرر ما رخ داده است به هر حال این اتفاقات در فوتبال پیش می‌آید. باید واقعیت را قبول کنیم. 

ساغلام با اشاره به درک بازیکنانش از تفکرات او گفت: یک خوش‌شانسی دارم اینکه بازیکنان با تفکرات من خیلی خوب هماهنگ شدند و بهتر کار می‌کنند. کاملاً واضح است که تیم ما بازی به بازی بهتر می‌شود اما یکی از مهم‌ترین مسئله‌ها در میدان این است که بازیکنان بیشتر بدوند و تلاش بیشتری کنند و در دفاع هم خوب باشند که ما اینطور شدیم اما در فاز هجومی نیاز به کار بیشتری داریم. نیاز داریم که مهارت بیشتری پیدا کنیم که در این زمینه هم خدا را شکر پیشرفت کرده‌ایم. روی ضربات کرنر و ایستگاهی به گل رسیده‌ایم. عباس‌زاده دوباره سرحال شده و گل‌های زیبایی می‌زند. امیدوارم فردا سایر بازیکنان در خط هجومی ما یعنی پیمان بابایی و سامان هم عملکرد بسیار خوبی داشته باشند.

سرمربی تراکتور درمورد اینکه آیا پیامی برای هواداران تراکتور دارید یا نه، گفت: من در ابتدای صحبت‌هایم هم این پیام را گفتم. طرفداران برای ما بسیار مهم هستند و از لحاظ عملکردی نیروی بزرگی برای تیم ما محسوب می‌شوند. همانطور که گفتم در بازی با هوادار دو بار عقب افتادیم و با کمک هواداران و تلاش بازیکنان پیروز شدیم. فردا هم انتظار داریم از سوت آغاز تا پایان بازی هواداران به تیم کمک کنند و مورد منفی را مطرح نکنند و پشت تیم باشند و ما را حمایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: هواداران مسائل منفی را مطرح نکنند پرتاب اشیاء را هم به هیچ عنوان تأیید نمی‌کنیم نباید چنین اتفاقاتی رخ دهد. هواداران تا پایان مسابقه حامی تیم باشند و به  هیچ عنوان هم روی موضوعات منفی فکر و عمل نکنند. ما به هواداران قول می‌دهیم در چارچوب قوانین مسابقه محکم و جدی بازی کنیم و از آنها نیز می‌خواهیم در چارچوب بازی جوانمردانه شرایط را برای حریف سخت کنند و بازیکنان تراکتور هم با سعی و تلاش می‌خواهند از نظر مثبت مثال‌زدنی و انگشت‌نما شوند و با تمام توان فردا مقابل حریف بازی خواهیم کرد. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1141055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =