برگزاری رویداد «عصر امید» به معنای سپردن کارها به جوانان است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با اشاره به اینکه یکی از اهداف متعالی رویداد عصر امید تقویت هرچه بیشتر ارتباط صنعت و جامعه با دانشگاه است، گفت: این بسترسازی موجب هم‌افزایی بیشتر جامعه و دانشگاه می‌شود و این ارتباط فراگیر منجر به حل مسائل مهم شده و متعاقب آن علاوه‌بر حل مسائل صنعت و جامعه، زمینه‌ای فراهم می‌شود تا کار به جوانان دانشگاهی این مملکت سپرده شود. 

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مصلای بزرگ امام خمینی (ره) از تاریخ ۸ تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ میزبان یک رویداد تحول آفرین، امید بخش و بزرگ علمی و فناوری است. در این ابتکار بخشی از توانمندی‌های ۴دهه دانشگاه آزاد اسلامی کشور در حوزه‌های مختلف فناوری شامل مهندسی، صنایع خلاق، اقتصاد و علوم پزشکی به معرض نمایش در خواهند آمد و دانشگاه‌های سراسر کشور به معرفی دستاوردها و فعالیت‌های خود در حوزه فناوری و نوآوری خواهند پرداخت تا محکی برای  بالندگی هر چه بیشتر در حوزه اشتغال آفرینی، رونق کسب و کارهای نوپا و حیطه دانش‌بنیان باشد. پس از ابلاغ بخشنامه رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی و در پی استقبال سراسری دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور، دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان هم به پیشگامی سرپرست این استان و همراهی تمام ارکان در معاونت‌ها و از جمله معاونت پژوهش و فناوری با تمام قوا تلاش کردند تا با ورود جدی به  مسأله، فراتر از توانمندی و ظرفیت و تکلیف محوله در این رقابت علمی و عملی حاضر شوند.

محمد کریم سهرابی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد سلامی واحد سمنان درباره برگزاری رویداد «عصر امید» به موفقیت استان سمنان در فرایند رقابت اشاره کرد و گفت: در مجموع حدود۵۰ هسته‌، شرکت‌ و ایده‌ از استان سمنان موفق به راهیابی به مرحله نهایی شدند. در حال حاضر این استان تلاش دارد از ظرفیت ایجاد شده در بستر این رویداد ملی بیشترین بهره را در راستای تقویت هرچه بیشتر ارتباط با صنعت و جامعه با رویکرد حل مسأله ببرد.  سمنان در میان ۲۴ واحدی است که از سوی سازمان مرکزی به منظور برگزاری رویدادهای جانبی انتخاب شدند.

سهرابی توانمندی‌های گروه‌های زیرساخت پژوهشی، ایده، استارتاپ و شرکت‌های خلاق و فناور استان سمنان را  متناسب و قابل توجه عنوان کرد و یادآور شد: واحدهای مختلف استان در موارد مختلف از ظرفیت‌های متنوع برخوردارند و هم‌افزایی آنها از نقاط قوت مجموعه استان به حساب می‌آید. تمام واحدهای استان سهم مناسب در گروه‌هاو شرکت‌های منتخب نهائی دارند.

وی در بخشی از سخنان خود بر ضرورت محوریت قرار دادن شعار سال و بکارگیری ظرفیت‌ها و تحقق رسالت‌های تعیین شده تاکید و توانمندی استان سمنان را این‌گونه ارزیابی کرد: در این رویداد ابعاد متعدد در موضوعات خرد و کلان  مدنظر است. در مبحث خرد موضوع مهم این است که مجموعه استان بتواند توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود را عرضه کند. در دیدگاه کلان دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاه حل مسأله سعی کرده مجموعه صنعت و جامعه را از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خود آگاه کند.

رویدا ملی گام دوم نمایش شکوه قدرت دانشگاه و فرصتی برای معرفی  فرزندان میهن اسلامی

سهرابی بیان کرد: ما با تمام قوا و به معنای واقعی کلمه در این رویداد بزرگ علمی از جامعه دعوت می‌کنیم برای حل مشکلات، نگاه درون نگر خود را تقویت کرده و به پتانسیل فوق العاده فرزندان میهن خود که در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، تکیه و افتخار کنند. این رویداد علاوه بر شکوه قدرت دانشگاه آزاد اسلامی قدم برداشتن به سمت دانشگاه حل مسأله است و نمایش این توانمندی در جریان این رویداد عیان خواهد شد.

ارتباط فراگیر صنعت و جامعه با دانشگاه منجر به حل مسئاله صنعت و جامعه می‌شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با اشاره به اینکه یکی از اهداف متعالی این رویداد تقویت هر چه بیشتر ارتباط صنعت و جامعه با  دانشگاه است، اظهار کرد: این بسترسازی موجب هم افزایی هر چه بیشتر جامعه و دانشگاه می‌شود و این ارتباط فراگیر منجر به حل مسائل مهم شده و متعاقب آن علاوه‌بر حل مسائل صنعت و جامعه، زمینه‌ای فراهم می‌شود تا کار به جوانان دانشگاهی این مملکت سپرده شود. خروجی این ارتباط‌گیری تزریق روحیه امید به‌بطن جامعه است و عصر امید، عصری است که با گام دوم دانشگاه و این رویداد فناورانه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141452

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =