کارگران فصلی بیمه می‌شوند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: تفاهم‌نامه با استادکاران کارگران فصلی به امضا رسید تا ٣٠٠ هزار کارگر بیمه شوند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، «بیت اله برقراری» روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تفاهم‌نامه بین صندوق بیمه اجتماعی و اتحادیه تعاونی‌های تأمین نیاز صنفی استادکاران، کارگران ساختمانی و فصلی کشور در راستای اجرای قانون عدم لزوم بیمه مجدد اجباری شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر مصوب ۱۳۹۰/۱۲/۱۵ مجلس شورای اسلامی امضا شد.

بیشتر بخوانید

سرانجام افزایش حق مسکن کارگران چه شد؟

وی افزود: تفاهم‌نامه با تشکل‌های قرآنی امضا شد تا ٣٠ هزار نفر از  مربیان قرآنی در راستای ترویج دین بیمه شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره اینکه امروز هفدهمین سال تاسیس این صندوق است گفت: این صندوق یکی از برکات و مولد نظام جمهوری در رسیدگی به اقشار ضعیف است. 

وی ادامه داد: این صندوق می‌تواند به‌عنوان یک صندوق پویا بر اساس ٢ رویکرد حاکمیتی و ثبات و پایداری صندوق حرکت کند. اکنون پایداری صندوق کاملاً در وضع مطلوبی قرار دارد. 

برقراری گفت: اکنون به ازای هر ١٠ نفر، یک نفر بازنشسته می‌شود. 

وی با بیان اینکه اکنون ٢ میلیون و ٣٧۴ هزار و ١٣ نفر بیمه شده صندوق عشایر هستند گفت:  از این تعداد ۵٢٣ هزار نفر و ۴٨۵ نفر زن و یک میلیون و ١۴٧ هزار و ٣٢٧ نفر مرد هستند که ١۵ درصد ضریب پوشش را تشکیل دادند. 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر افزود: بیشترین ضریب پوشش بیمه‌ای در آذربایجان شرقی و کمترین بیمه شده در یزد است. 

وی با اشاره به اینکه ٢٩طرح در برنامه پنج ساله برای این صندوق طراحی شده است گفت: این طرح‌ها با هدف توسعه و تغییر استراتژی صندوق با نگاه علمی و بیمه‌ای با استفاده از آخرین تجربیات بیمه‌ای تدوین شده است که اگر به آن عمل می‌کنیم با بحران روبرو نخواهیم شد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر  بیان داشت: تحلیل تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی، توسعه نظام‌های اشتغال آفرین، توسعه دانش‌بنیان در سرمایه‌های اطلاعاتی و توسعه دانش‌بنیان در فرایندهای سرمایه انسانی و سازمانی از مهم‌ترین طرح‌هاست. 

وی با تاکید بر اینکه یک‌سوم جمعیت کشور باید زیرپوشش بیمه‌ای عشایر قرار گیرند گفت:  افراد از سن ١٨ سالگی تا حداکثر سن ۵٠ سالگی می‌توانند عضو این صندوق شوند. اکنون جامعه خالص ما حدود ٩ میلیون است که ٢ میلیون نفر اعضای غیرفعال، یک میلیون ۴٠٠ هزار نفر افراد فعال و هفت میلیون نفر عضو صندوق نیستند که درصدد هستیم تا افراد واجد شرایط را زیرپوشش بیمه قرار دهیم. 

برقراری ابراز داشت: رویکرد رییس جمهور و وزیر کار محرومیت‌زدایی و عدالت محوری است که ما نیز در این صندوق در راستای رفع فقر و محرومیت حرکت کرده‌ایم. 

وی از جذب بیش از یک میلیون نفری در صندوق خبر داد و گفت: امسال با نگاه علمی و برنامه‌ریزی هدف‌گذاری جذب یک میلیون نفر از اقشار مختلف کمیته امداد، بهزیستی، قالیبافان و سایر اقشار روستایی هستند.  

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر  گفت: با جذب این تعداد بیمه شونده، رشد ٧٠ درصدی را پیش‌بینی خواهیم کرد. 
وی به حق بیمه‌ای این صندوق اشاره کرد و گفت: بر مبنای سطوح درآمدی حق بیمه دریافت می‌شود،  هشت سطح درآمدی داریم که در بالاترین سطح حدود ٢ میلیون و ۶۶٠ هزار تومانی، بیمه شده پنج درصد حق بیمه را یعنی ١٣٠ هزار تومان پرداخت کند و در پایین‌ترین سطح درآمدی یک میلیون تومانی فرد ۵٠ هزار تومان حق بیمه پرداخت می‌کند و سهم قانونی دولت پرداخت ٢ برابری است. 

وی خاطرنشان کرد: ١١ هزار میلیارد تومان از دولت طلب داریم که اگر یک درصد از سهام سهم خلیج‌فارس را به صندوق بدهد مطالبات را به حداقل خواهیم رساند. در بودجه ١۴٠١، بودجه این صندوق نسبت به سال گذشته افزایش یافت.  

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر  از تدوین آیین‌نامه جوانی جمعیت خبر داد و گفت: در صورت تصویب،  کسانی که فرزند سوم به دنیا بیاورند حق بیمه آن‌ها رایگان خواهد شد. 

وی با بیان اینکه سطوح درآمدی صندوق را ۶٠ درصد افزایش داده‌ایم گفت: سالانه این سطوح را افزایش‌خواهیم داد تا در افق ١۴٠۵ الگوی مدیریتی برای سایر صندوق‌ها شود بر این اساس کارگزاران صندوق را توانا کردیم و  رشد ۵٠ درصدی رسانده‌ایم. 

برقراری گفت: همچنین با خدمات الکترونیکی و مکانیزه کردن سوابق بیمه‌ای ٣٠٠ میلیارد تومان صرفه‌جویی کرده‌ایم. 

وی از برگزاری اجلاس سراسری خبر داد و گفت: یک هزار و ٨٠٠ کارگزاری به‌صورت برخط در این اجلاس حضور خواهند داشت تا خدمات این صندوق را ارائه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =