همبستگی صنعت و دانشگاه در رویداد «عصر امید»

محمدهادی اتابک‌زاده*

گروه دانشگاه ایسکانیوز - رویداد مهم عصر امید که به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است تاثیر بسزایی در اشتغال، کارآفرینی و بومی‌سازی استعدادهای دانشجویان، علی الخصوص دانشجویان مستعد در حوزه‌های مربوط به تولید و کارآفرینی دارد.

عصر امید را عصری نو همراه با تحول و خلاقیت و امید برای مجموعه دانشگاه آزاد می‌بینیم.

این رویداد که با مشارکت اساتید و کارمندان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سالی که از جانب رهبری، سال تولید دانش بنیان نام گذاری شده، در حمایت از تولیدات دانش بنیان، ایده های خلاقانه اقشار ذکر شده برگذار می‌گردد، تا این ایده‌ها به نمایش گذاشته شود و علاقمندان این ایده‌ها را مورد بررسی قرار داده و حمایت مالی کنند،  هدف نهایی رویداد عصر امید تولید دانش بنیان است.

جنبه مثبت و قابل ستایش این رویداد همبستگی و اتحاد صنعت و دانشگاه است که به پیشبرد اهداف تحولی دانشگاه آزاد کمک شایانی خواهد کرد.

در این رویداد که هزار ایده از سراسر کشور انتخاب شده و در بازه زمانی ۸ تا ۱۱ خرداد در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت، از استان بوشهر نیز ایده های ممتاز پس از داوری انتخاب شده و به مرحله کشوری راه یافته‌اند که در حوزه نخیلات،  دریا و آبزیان شاهد طرحهای بسیار خوبی هستیم.

از جمله طرح‌های استان بوشهر در این رویداد می‌توان به پرورش جلبک برای اولین بار در استان توسط گروه شیلات دانشگاه اشاره کرد که تاثیر بسزایی در طرح‌های آبزیان خواهد داشت. از طرحهای پیش‌تر هم می‌توان به تولید کیتین و کیتوسان اشاره کرد.  

دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در مرکز تحقیقات آبزیان گرمسیری موفق به تولید کیتین و کیتوسان که در بسیاری از صنایع تولید از جمله کاغذ، نساجی، غذایی، کشاورزی و... و. کاربرد دارد از پوسته میگوهای دریای و پرورشی برای عرضه در بازارهای داخلی و بین المللی شده که این موفقیت بزرگ و چشمگیر است.

باتوجه به بومی‌سازی استعدادها و وجود منابع استان بوشهر به قطب آبزی پروری در کشور تبدیل خواهد شد و با توجه به وجود مرکز تحقیقات آبزیان گرمسیری در سایت های دلوار و دیلم و بهره‌مندی از نیروهای متخصص و پتانسل های موجود استان، این مهم به زودی محقق خواهد شد.

تجهیز آزمایشگاه ها در بهبود پژوهش‌های عملی نقش تعیین کننده‌ای در گام دوم و عصر امید خواهد داشت؛ زیرا مباحث عملی تکمیل کننده مباحث نظری هستند و حتی می‌توان تاکید داشت که از لحاظ اهمیت موضوع، نسبت به آن ارجحیت دارد.  

*عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر

کد خبر: 1141885

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =