مدیریت جریان اطلاعات از امنیتی جلوه دادن وقایع کشور جلوگیری می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اصلاح روند اطلاعات در کشور مانع آن می‌شود که هر اتفاقی توسط بدخواهان امنیتی جلوه داده شود.

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به اهمیت مدیریت بحران در اتفاقات و رخدادهای کشور اظهار کرد: وقوع حادثه امری طبیعی است، چیزی که اهمیت دارد نحوه برخورد با حوادث و مدیریت آن است.

وی مدیریت رسانه‌ای از ارکان برخورد صحیح با وقایع است، افزود: شاهد هستیم در کشورهای غربی حوادثی به مراتب سهمگین‌تر از مسائلی که در کشور ما رخ می‌دهد اتفاق افتاده اما به نحوی هدایت می‌شود که عموم مردم به آن حساس نمی‌شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه باید بپذیریم در پوشش رسانه‌ای رخدادهای کشور ضعف داریم، تأکید کرد: متأسفانه مسئولان در نهادهای مختلف کشور شناخت دقیقی از حوزه رسانه و کار با آن ندارند.

بیشتر بخوانید:

نباید اجازه دهیم عده‌ای همه مسائل کشور را امنیتی کنند

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کار رسانه‌ای این نیست که مسئولی صفحه توئیتر باز کند و با دو کلمه بخواهد به وظیفه اطلاع رسانی خود عمل کند. بلکه کار رسانه بسیار پیچیده‌ و حساس‌تر است.

رضایی با بیان اینکه برخی با نام کار رسانه‌ای فقط خودشان را در رسانه مطرح می‌کنند، خاطرنشان کرد: روند اطلاعات در کشور باید مدیریت شود تا هر اتفاق عالی و معمولی جنبه امنیتی پیدا نکند و معتقدم یکی از راه‌های جلوگیری از این مسئله راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه مدیریت فضای مجازی و اطلاع رسانی دقیق دو راه جلوگیری از امنیتی کردن مسائل کشور توسط معاندان و ابررسانه‌های خارجی است.

کد خبر: 1144017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =