فاطمی امین: وزارت صمت با مشکلات انباشته شده ریشه‌ای مواجه است / اولین کارت زرد مجلس یازدهم به دولت سیزدهم

سوال محمد وحیدی نماینده بجنورد، مانه و سملقان از سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت از دستورکارهای امروز مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه علنی امروز (سه شنبه 24 خرداد) مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور 211 نماینده آغاز شد.

دستور جلسه دویست و هشتم مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

سوال محمد وحیدی نماینده بجنورد، مانه و سملقان از سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح توسعه و مانع­زدایی از صنعت برق کشور

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح دوفوریتی اصلاح جدول 4-24 محرومیت زدایی (جداول منابع و مصارف تبصره 14) قانون بودجه سال 1401 کل کشور

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد آخرین وضعیت ثبت اطلاعات کارکنان دستگاه‌ها در سامانه‌های «پاکنا» و «ثبت حقوق و مزایا»

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در مورد عملکرد سازمان حفظ نباتات

گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت شستا از سال ۱۳۹۲ الی ۱۳۹۹

گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در حوزه انتصابات و نحوه مدیریت شرکت‌های وابسته خصوصاً شستا

گزارش کمیسیون فرهنگی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از وزارت ورزش و جوانان در مورد عملکرد فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران.

 فاطمی امین: وزارت صمت با مشکلات انباشته شده ریشه ای مواجه است

وزیر صمت با بیان اینکه این وزارتخانه دچار مسائل ریشه ای است که انباشته شده، اظهار داشت: در دولت قبل وزارت صمت پنج وزیر و سرپرست داشته و با وجود اینکه مسائل ریشه‌ای و مهمی در اینجا وجود دارد، اما ثبات مدیریت در آنجا وجود نداشته است.

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی امروز مجلس(سه شنبه 24 خرداد) در پاسخ به سوال محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد گفت: اول باید به این بپردازیم که در بخش صنعت، معدن و تجارت با چه مسائلی مواجه هستیم و ۱۴ مورد از آن‌ها را فهرست کرده‌ام تا درباره آن‌ها صحبت کنم.

وی افزود: عدم ثبات قوانین و متغیرهای اقتصادی، پایین بودن بهره وری، تورم بالا، پیروی قیمت های داخلی از نرخ ارز و سهم بالای قاچاق از این جمله هستند. البته من نمی خواهم به همه موارد اشاره کنم. همه این مسائل و موضوعات و موارد ریشه هستند.

وزیر صمت با بیان اینکه این وزارتخانه دچار مسائل ریشه ای است که انباشته شده، اظهار داشت: در دولت قبل وزارت صمت پنج وزیر و سرپرست داشته و با وجود اینکه مسائل ریشه‌ای و مهمی در اینجا وجود دارد، اما ثبات مدیریت در آنجا وجود نداشته است.

 اولین کارت زرد مجلس یازدهم به دولت سیزدهم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره گرانی کالاها قانع نشدند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 24 خرداد) قوه مقننه در جریان بررسی سؤال محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد از سید رضا فاطمی امین درباره دلیل ضعف عملکرد وزارت صمت در کنترل قیمت کالاها و عدم توانایی در پشتیبانی از صاحبان صنایع و بهره‌برداران معدن با 91 رأی موافق، 141 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 246 نماینده حاضر در صحن از توضیحات وزیر قانع نشدند.

لازم به ذکر است، روح‌الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در تشریح گزارش کمیسیون متبوعش درخصوص سؤال از وزیر مربوطه گفت: در اجرای ماده (207) آیین‌نامه داخلی مجلس، سؤال فوق‌ در جلسه رسمی دوشنبه مورخ ‌1400.11.04 کمیسیون با حضور نمایندگان محترم عضو کمیسیون، نماینده محترم سؤال‌کننده و وزیر محترم مطرح‌ شد و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سؤال‌کننده از پاسخ‌های ارائه‌شده وزیر، کمیسیون قلمروی سؤال را ملی تشخیص داد و مستند به بند (3) ماده (207) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سؤال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال می‌گردد.

کد خبر: 1144131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =