پیش بینی بورس چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱

به طور کلی انتظار بر این است که فردا با توجه به اینکه آخرین روز کاری هفته به شمار می‌رود، شاهد معاملاتی منفی اما نه چندان قدرتمند در بورس باشیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی رخ داد و چه عواملی در بورس فردا تاثیرگذار است و نیز برای بورس فردا انتظار چه اتفاقاتی را باید داشته باشیم.

بازار سرمایه امروز برخلاف روز گذشته معاملات کم‌رمقی را دنبال کرد و با وجود افزایش ۰.۲ درصدی شاخص کل بورس و شاخص هم‌وزن، بیش از ۶۰ درصد سهام در محدوده منفی دامنه نوسان روزانه کار خود را به پایان رساندند. ارزش معاملات نیز تقریبا تغییر چندانی نداشت و با ثبت عدد ۴۹۰۰ میلیارد تومان همچنان در محدوده پایینی قرار دارد. روز گذشته که پس از ۲ هفته شاهد ورود پول اشخاص حقیقی بودیم، امروز متوقف شد و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه از چرخه معاملات خارج شد.

بیشتر بخوانید:

بورس سبزپوش ماند / رشد ۲ هزار واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس امروز با وجود نوسان اندک، شاهد رفت و برگشت زیادی بود و در برخی دقایق شاهد غلبه عرضه بر تقاضا و بالعکس بودیم اما در نهایت عرضه‌ها بودند که با پیروزی خفیف کار را به پایان رساندند. البته در معاملات امروز برخی صنایع روند خوبی به خود گرفتند و توانستند بازدهی مثبتی را به ثبت برسانند.

ابهامات تا کجا همراه بورس است؟

باید قبول کرد که وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور همواره با ابهام همراه بوده است و در بازه کنونی این شرایط تشدید نیز شده است. همین موضوع و تصویر مبهم در پارامترهای مهم اقتصادی کشور باعث شده است که سهامداران و فعالان بازار سرمایه فعلا اقدام به خریدهای قدرتمند نکنند و صرفا با رخ دادن اتفاقات مختلف از سهام و صنایع نوسان اندکی بگیرند. بنابراین انتظار بر این است که فعلا شاهد معاملات پررونقی در بازار نباشیم تا زمانی که کمی آرامش به بازارها برگردد.

به هرحال با اتفاقات پیش آمده و افزایش نرخ دلار و انتظارات تورمی، محرکی که می‌تواند باعث رشد بورس شود شوک تورمی است که اکنون در بازارهای موازی ایجاد شده است بنابراین بروز هرگونه اتفاق مهم و تاثیرگذار در شرایط حال حاضر، می‌تواند انتظارات را تعدیل کرده و به تبع آن روند بازار سرمایه نیز تغییر کند. به عنوان مثال می‌توان به تصمیمات جدید بانک مرکزی اشاره کرد که در همین دو روز باعث کاهش قیمت دلار در بازار آزاد به میزان ۶۰۰ تومان شده است.

شاخص کل بورس امروز پس از نوسانات زیاد اما کوچک، در دقایق پایانی فشار عرضه‌ها باعث کاهش اندک این شاخص شد و این موضوع می‌تواند بر تداوم عرضه‌ها بر معاملات فردا بیافزاید.

 وضعیت ارزش سفارشات خرید و فروش در طول بازار نیز نشان از این دارد که به مرور در یک ساعت انتهایی معاملات، از قدرت تقاضا کاسته شد.

به طور کلی انتظار بر این است که فردا نیز با توجه به نکات ذکر شده و اینکه آخرین روز کاری هفته به شمار می‌رود، شاهد معاملاتی منفی اما نه چندان قدرتمند باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1144238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =