فضاسازی رژیم صهیونیستی علیه ایران پیش از سفر بایدن به عربستان

رژیم صهیونیستی که این روزها خود به شدت نگران سقوط دولت نفتالی بنت است و همچنان بر طبل یکه تازی های خود علیه ایران می کوبد، در آستانه سفر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به ریاض و سرزمین های اشغالی، مدعی شد که کشورهای عربی و این رژیم در مورد ایران نگرانی های مشترک دارند.

گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، تل آویو که در روزهای اخیر نیز دست از تلاش‌های خصمانه خود علیه تهران به دنبال صدور قطعنامه سیاسی و غیر فنی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص توافق هسته‌ای برنداشت، در آستانه سفر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به ریاض و سرزمین های اشغالی، مدعی شد که کشورهای عربی همراستا با این رژیم در خصوص ایران نگرانی مشترک دارند.

به نقل از رویترز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز سه شنبه پیش از سفر بایدن به ریاض که به دعوت رسمی پادشاهی سعودی در روزهای آتی پیش رو انجام می‌شود، مدعی شد که رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی که مشترکا در مورد ایران نگرانی دارند لازم است توانایی‌های نظامی شان را با حمایت واشنگتن تقویت کنند.

یک مقام آمریکایی اعلام کرد جو بایدن در روزهای ۱۳ تا ۱۶ ژوئیه به سرزمین‌های اشغالی و عربستان سعودی می‌رود.

بیشتر بخوانید:

درخواست اوکراین برای دریافت سامانه گنبد آهنین از رژیم صهیونیستی

تلویزیون دولتی عربستان به نقل از پادشاهی سعودی گزارش کرد که رئیس جمهوری آمریکا در این سفر با سران کشورهای حاشیه خلیج فارس، مصر، اردن و عراق که با ریاست سعودی ها برگزار می شود، شرکت می‌کند.

بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی درباره روابط این رژیم در حوزه امنیتی با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و همچنین مصر و اردن گفت که تلاش‌هایی برای گسترش این همکاری‌ها وجود دارد.

بر اساس یک بیانیه رسمی، او مدعی شد که در مواجهه با آنچه که گانتز «جنگ طلبی ایران» خواند، نیاز ما نه فقط همکاری که ایجاد نیروی منطقه‌ای با رهبری آمریکاست که همه طرف‌های درگیر را تقویت می‌کند.

پادشاهی سعودی امروز اعلام کرد رئیس جمهوری ایالات متحده به دعوت ملک سلمان پادشاه سعودی، از ۱۵ تا ۱۶ ژوئیه، به آن کشور سفر می‌کند.

خبرگزاری فرانسه امروز به نقل از یک مقام آمریکایی خبر داد که رئیس جمهوری آمریکا یک نشست مجازی با هند، رژیم صهیونیستی و امارات برگزار خواهد کرد.

به زمان این نشست اشاره ای نشده است.

به تازگی یائیر لاپید وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرده که دستیابی به توافق برای عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و عربستان سعودی "یک فرایند طولانی و محتاطانه" خواهد بود، اما اسرائیل معتقد است که این امر امکان پذیر است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1144241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =