صیادان چابهاری در دریای عمان پیدا شدند

معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ۲ صیاد چابهاری پس از ۲۵ ساعت در آب‌های دریای عمان نجات پیدا کردند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز از پایگاه اطلاع رسانی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان،سیداحمد هاشمی اظهار داشت: دو سرنشین یک قایق صیادی که از پنج روز پیش در فاصله 85 مایلی بندر چابهار در حال صیادی بودند، به دلیل عدم مسیریابی صحیح و آب و هوای نامساعد در دریا سرگردان شده بودند.

وی گفت: این صیادان با هماهنگی مرکز جستجو و نجات دریایی(MRCC) چابهار و اعزام شناورهای «ناجی پنج» و «هادی» و همکاری شناورهای تجاری حاضر در منطقه، بعد از 25 ساعت عملیات جستجوی دریایی، نجات یافته و در سلامت کامل به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: به فرماندهان و خدمه قایق‌ها و شناورهای سنتی توصیه می‌شود قبل از عزیمت به دریا اطلاعات هواشناسی دریایی را از طریق تماس با شماره 05435321415 مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی دریافت کرده و به صیدگاه‌های مشخص و ایمن اعزام و اطلاعات منطقه صید را دریافت کنند.به همراه داشتن تجهیزات ایمنی شامل حلقه و جلیقه نجات به تعداد پرسنل نیز الزامی است.

کد خبر: 1144385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =