اتحادیه اروپا: زمان تصمیم‌گیری در مورد احیای برجام فرا رسیده است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: زمان تصمیم گیری درباره احیا و اجرای برجام اکنون است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «جوزپ بورل» مسئول هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد که شرایط اساسی برای بازگشت به برجام و اجرای کامل آن روی میز است و باید در این مورد تصمیم گیری شود.

بورل در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد مذاکرات مربوط به رفع تحریم‌ها با اعلام اینکه با همه طرف‌ها در مورد بازگشت به برجام و اطمینان از اجرای کامل آن، در تماس دائمی است، افزود: شرایط اساسی برای انجام این کار روی میز است و اکنون زمان تصمیم گیری و اقدام در مورد آن است.

این در حالی است که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر گفته بود که احتمال دستیابی به توافق با ایران رو به کاهش است.

بیشتر بخوانید:

امیرعبداللهیان: هدف آمریکا از طرح قطعنامه، امتیازگیری سیاسی است

پیش از این «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در اظهاراتی گفته بود که امکان بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام وجود دارد.

این اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در حالی است که وزارت خزانه داری این کشور روز پنج شنبه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرد و ۲ شخص حقیقی و ۹ شخص حقوقی مرتبط با ایران را مورد تحریم قرار داد.

گفتنی است پیش از این حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با جوزپ بورل اعلام کرده است: هرگونه اقدام سیاسی از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی در آژانس، بی‌تردید با واکنش متناسب، مؤثر و فوری جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

امیرعبداللهیان با اشاره به عزم و اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار، اقدام اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی در تهیه پیش‌نویس قطعنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را رفتاری برخلاف رویه دیپلماسی، شتاب‌زده و غیرسازنده خواند که موجب سخت‌تر و پیچیده‌تر شدن روند مذاکرات خواهد شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1144511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =