دانشجوی بازمانده از امتحان نداریم/  نمره «صفر و ۰/۲۵» در انتظار متقلبان

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در رابطه با دانشجویانی که موفق به دریافت کارت ورود به جلسه امتحان نشده‌اند، گفت: این دانشجویان مطابق نظر سازمان مرکزی با تعهد به رفع مشکل، مجاز به حضور در جلسه امتحان شدند؛ بنابراین دانشجویی بازمانده از امتحان نداریم.

حامد علی‌پور بنایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: نمره دانشجویانی که در جلسه امتحان  هر درسی اعم از عمومی، تخصصی، انتخابی و یا اختیاری غیبت غیرموجه داشته باشند در کارنامه ثبت نخواهد شد و باید در ترم های بعدی آن دروس را مجددا انتخاب واحد کند. همچنین در کارنامه دانشجویانی که غیبت با علل موجه داشته باشند، عبارت حذف پزشکی و یا ماده ۳۵ درج می‌شود؛ آن‌ها می‌توانند با همان شهریه پرداختی قبلی، مجددا همان درس‌ را در نمیسال بعدی بردارند.

وی افزود: تعداد جلسات امتحانی که هر دانشجو در آن غیبت دارد سبب تغییر در اجرای قوانین مربوط نمی‌شود و حتی اگر دانشجویی به هر دلیل مثلا از ۲۰ واحد دروس خود، تنها در امتحانات ۵ واحد شرکت کند، تنبیه آموزشی اضافه‌ای برای او لحاظ نخواهد شد و همانند آنچه در بالا ذکر شد با او رفتار می‌شود.

به گفته علی‌پور، اگر دانشجویی از هر مقطع تحصیلی در جلسه امتحان مرتکب تخلف انضباطی شود، مشمول حکم کمیته انضباطی خواهد شد که نمره‌های صفر و ۰/۲۵ از عواقب احکام این کمیته است. همچنین نمره برگه امتحانی بدون پاسخ و سفید نیز ۰/۲۵ خواهد بود؛ در غیر این موارد صفر و ۰/۲۵ برای کسی لحاظ نمی‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد تبریز بیان کرد: بخشنامه ابلاغی به واحدهای دانشگاه آزاد اجازه برگزاری امتحانات به صورت مجازی را نمی‌دهد؛ لذا امتحانات پایان‌ترم در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی تماما به صورت حضوری برگزار شد و صرفا برگزاری امتحانات دانشجویان اتباعی که حضورشان در کلاس همزمان با دانشجویان ایرانی بوده، بر اساس دستورالعمل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد به شکل مجازی است.

علی‌پور بیان کرد: تعدادی دانشجو داشتیم که به دلایل مختلف مانند مشکلات تسویه شهریه و یا عدم دریافت پیام از برنامه آیگپ، موفق به اخذ کارت ورود به جلسه نشده بودند که مطابق با نظر سازمان مرکزی با تعهد به رفع مشکل و دریافت کارت ورود به جلسه تا ۱۰ تیرماه، مجاز به حضور در جلسه امتحان با کارت ملی شدند؛ بنابراین دانشجویی که از امتحان باز بماند نداریم. همچنین استادان محترم سعی می‌کنند با توجه به دشواری احتمالی امتحان حضوری پس از دو سال دوری دانشجویان از کلاس و دانشگاه، تا حدودی رعایت حال دانشجویان را بکنند.

او در پایان تاکید کرد: امتحانات این ترم پس از دو سال وقفه به صورت حضوری برگزار شد که هم برای دانشجویان، مخصوصا ورودی‌های اخیر و هم برای دانشگاه تازگی داشت. خوشبختانه با درایت دانشگاه علی‌رغم پیدایش این وقفه طولانی مشکلی در روند برگزاری امتحانات پایان ترم ایجاد نشد.

انتهای خبر/

کد خبر: 1144926

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =