استیضاح وزیر صمت سیاسی است؟ / برخی نمایندگان امضاهایشان را پس گرفتند

. نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح استیضاح وزیر صمت گفت: در بحث قیمت لوازم خانگی داخلی و خودرو مطالبات به حق از وزیر داریم اما اکنون برخی امضاهایشان را پس گرفتند.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: نظارت نمایندگان بر عملکرد وزارتخانه‌ها از طریق نظارت، سؤال و استیضاح حق قانونی آنهاست و بی‌انصافی است که عده‌ای هر رفتار نمایندگان را سیاسی کاری جلوه دهند.

وی با بیان اینکه وکلای مجلس پیگیر موضوعات مردم هستند، افزود: یکی از مشکلات حوزه صنعت، کیفیت و قیمت خودروهای داخلی است که مردم و مسئولان از آن گلایمند هستند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: البته این مشکلات به دوران وزارت هشت ماهه فاطمی امین باز نمی‌گردد. چون مؤلفه‌های اقتصادی نقطه‌ای نیستند و در یک پروسه بلند مدت اتفاق می‌افتند، لذا طرح استیضاح و سؤال به معنای مقصر دانستن وزیر نیست، بلکه مقصد اصلاح امور است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارهای صورت گرفته در دوران فاطمی امین در وزارت صنعت گفت: شفافیت در صدور مجوزها از کارهای خوب وزیر صنعت بود.

یوسفی اظهار کرد: تمرکز زدایی از ستاد تسهیل که دغدغه تولیدکنندگان در تأمین منابع تولید و گردش مالی آنان بود نیز جزو برنامه‌های قابل دفاع فاطمی امین است. پیش از این ستاد تسهیل متمرکز بود و برای هزارن صنعت‌گر در کشور تصمیم می‌گرفت. اما وزیر صنعت اختیارات خود را کم کرد و این اختیارات را برای حل مسائل به استان‌ها واگذار کرد که کار خوبی بود.

وی سامانه‌های شفاف‌ساز در بحث واگذاری رانتی معادن را از دیگر کارهای فاطمی امین در حوزه صنعت نام برد و تصریح کرد: اینها کارهایی است که انجام آن قطعاً برای وزیر هزینه دارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه برخی نمایندگان امضاهایشان را پس گرفتند، گفت: ما در بحث قیمت لوازم خانگی داخلی و خودرو مطالبات به حق از وزیر داریم، اما معتقدم باید با نگاه انتقادی به فاطمی امین فرصت بیشتری بدهیم.

یوسفی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی فارغ از هر نگاه سیاسی پس از سؤال از وزیر به او کارت زرد دادند و به نظرم اکنون برای طرح استیضاح زود است.

به گزارش ایسکانیوز، سیدنظام الدین موسوی در توضیح جزییات جلسه یکشنبه 29 خرداد هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت که طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام وصول و برای بررسی به کمیسیون تخصصی ارسال شد.

این در حالی است که هفته گذشته و در  نشست علنی ۲۴ خرداد مجلس شورای اسلامی سؤال محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد در مورد افزایش قیمت کالاها و نرخ تورم از سید رضا فاطمی امین در دستور کار نمایندگان قرار گرفته بود و نمایندگان از پاسخ های وزیر صنعت، معدن و تجارت قانع نشدند و فاطمی امین نخستین کارت زرد خود را از مجلس دریافت کرد.

کد خبر: 1145388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =