داشتن رژیم غذایی محدودکننده چه عوارضی دارد؟

کمتر غذا خوردن و عدم مصرف مقدار مناسب کالری می‌تواند منجر به عوارض جانبی منفی بیشتری در شما شود؛ که مطمئنا از آن بی خبر بودید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، به گفته پزشکان مصرف کالری بسیار کم متابولیسم شما را کند نموده و در نهایت باعث از دست دادن توده عضلانی در شما خواهد گردید. این ترکیب ممکن است به ظاهر گواهی بر کاهش وزن شما بدهد، ولی در واقع چنین نیست. چون بعد از توقف این رژیم بدن شما به طرز عجیبی همه کالری‌ها را جذب خواهد کرد. این ترکیبی است که در ابتدا باعث می‌شود وزن شما در ترازو به سرعت پایین بیاید، اما بدن شما هر کالری که می‌خورید را حفظ می‌کند تا از شما محافظت نماید.

بیشتر بخوانید:

لاغری/ پرچم‌های قرمز رژیم غذایی کدامند؟

از همه بدتر بعد از قطع این رژیم غذایی و زیاده روی در مصرف غذاهای که در دوران رژیم غذایی مجاز به خوردن آن نبودید. به طور چشمگیری شاهد افزایش سریع وزن خود نسبت به قبل خواهید بود که خود به خود سبب ایجاد احساس بد در شما می‌شود.

رژیم غذایی غیرواقعی فاقد مواد مغذی

زمانی که نتوانید این رژیم غذایی غیرواقعی را حفظ کنید و دوباره شروع به خوردن بیشتر نمایید. یا معمولا در خوردن همه چیزهایی را که مجاز به خوردن آن نبودید زیاده روی کنید. معمولا وزن خود را افزایش می‌دهید و بیشتر از زمانی که رژیم غذایی خود را شروع کرده بودید، افزایش می‌یابد.

پزشکان می‌گویند: کالری‌ها انرژی حاصل از غذا هستند، که شما را زنده نگه می‌دارند، بنابراین مصرف ناکافی کالری و مواد مغذی، بدن و ذهن شما را از تغذیه ضروری محروم می‌کند؛ و می‌تواند اندام‌های حیاتی مانند قلب شما را تحت فشار قرار دهد.

سبب تغییر در سبک زندگی شما می‌شود

اگر به طور مداوم مراقب میزان خوردن خود هستید، به احتمال زیاد از غذا خوردن در رستوران اجتناب می‌کنید؛ و یا حتی در مهمانی‌های شام شرکت نمی‌کنید، زیرا تمرکز زیادی روی محدود کردن غذای خود دارید.

این پزشکان می‌گویند: “محدود کردن رژیم غذایی بر زندگی اجتماعی شما تأثیر می‌گذارد که سبب منزوی شدن شما می‌شود. شما نمی‌توانید به شیوه‌ای سرگرم کننده و انعطاف پذیر با دوستان تان غذا بخورید؛ و حتی گفته می‌شود از موقعیت‌های اجتماعی دوری می‌کنید.

اعتماد به نفس شما را به چالش می‌کشد

از طرفی به گفته پزشکان “محدود کردن نه تنها تاثیر بر رژیم غذایی شما دارد. بلکه باعث ایجاد خلاء و درگیری‌های زیادی با خود شما می‌شود. شما مجبور می‌شوید با اعتماد به نفس در وجود خود مبارزه کنید. ”اما… من باید به سرعت وزن کم کنم تا شاید این رژیم بالاخره کار کند. ” خودتان را با این جملات توجیح نکنید. شما نباید به خاطر لاغر شدن روحیه و اعتماد به نفس خود را زیر سوال ببرید. شما با رژیم اصولی و سالم در مدت زمان مناسب لاغر خواهید شد.

ذهن و بدن شما هر کاری که در توان دارد انجام می‌دهد تا شما را برای محافظت از شما ترغیب کند. این فقدان اراده نیست، بلکه بدن فقط به وظیفه ایی که در قبال حفاظت از شما عمل می‌کند. حالت اورژانس، به گرسنگی شدید گفته می‌شود، ما به غذا نیاز داریم تا در اسرع وقت مصرف نماییم.

به جای رژیم غذایی محدودکننده چه کاری می‌توان انجام داد؟

در واقع همه چیز در مورد افزودن و تقویت رژیم غذایی و زندگی شما است. تا با ایجاد تعادل برای اولین بار در زندگی خود احساس رضایت کنید. شاید برخی از شما که فکر کنید که تنها راه کاهش وزن محدود کردن غذاها و خوردن انواع خوراکی‌ها است. اما این روش دیوانه کننده و نادرست است. شما باید به زندگی خود به عنوان یک کل نگاه کنید و به بدن قوی و شگفت انگیزی خود احترام بگذارید.

مهم نیست که چه کسی هستید، به کار خود ادامه دهید تا به یک فرد سالم‌تر تبدیل شوید. اما برای انجام این کار، آرام آرام عادت‌های سالم را جایگزین کنید. در عین حال به اندازه کافی از تغذیه سالم پیروی کنید. به این ترتیب، می‌توانید به طور واقع بینانه وزن ایده آل خود را حفظ نموده و سلامت را برای بدن خود به ارمغان آورید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1146114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =