سامسونگ تولید تراشه‌های ۳ نانومتری را آغاز کرد

شرکت Samsung Electronics قصد دارد خریداران تراشه ۳ نانومتری خود را افزایش دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شرکت Samsung Electronics اعلام کرد: تولید انبوه تراشه‌های ۳ نانومتری را آغاز کرده که اولین اقدام در سطح جهانی است. این شرکت به دنبال خریداران جدید است تا TSMC رقیب بزرگ خود را برای تولید این تراشه ترغیب کند.

تراشه ۳ نانومتری  تازه توسعه یافته بر خلاف تراشه‌های ۵ نانومتری می‌تواند مصرف انرژی را تا ۴۵ درصد کاهش، کارایی را تا ۲۳ درصد افزایش و میزان فضای اشغالی را تا ۱۶ درصد کاهش دهد.

شرکت تولید نیمه هادی تایوان (TSMC) برترین سازنده تراشه‌های ریخته گری در جهان است که حدود ۵۴ درصد تامین تراشه در بازارجهانی را در دسترس دارد. تراشه‌های ریخته‌گری TSMC توسط شکت‌هایی مانند اپل و کوالکام که نمی‌توانند نیازهای نیمه‌هادی خود را تامین کنند، استفاده می‌شود.

کیونگ کی هیون، مدیرعامل سامسونگ، در اوایل  ماه جاری اعلام کرد که شرکت ریخته‌گری Samsung Electronics به دنبال خریداران جدید در چین است. هیون انتظار خرید و توسعه بیشتر این تراشه را در بازار دارد، زیرا شرکت‌هایی مانند: خودروسازان و تولیدکنندگان اقلام تجهیزات به تراشه با توانایی ایمن نیاز دارند. در حالی که سامسونگ اولین تولید کننده تراشه‌های ۳ نانومتری است، TSMC تولیدتراشه‌های ۲ نانومتری در سال ۲۰۲۵ رابرنامه ریزی می‌کند.

به گفته تحلیلگران، تلاش‌های سامسونگ برای رقابت با دیگر شرکت‌ها به دلیل بازدهی کمتر از حد انتظار تراشه‌های قدیمی‌تر در حدود ۱۲ ماه گذشته است. همچنین شرکت Samsung Electronics در ماه مارس اعلام کرد که عملیات آن به تدریج پیشرفت کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1146190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =