قربانی: بازیکنان استقلال با نظر ساپینتو جذب نشده‌اند

بازیکن پیشین استقلال گفت: نظر آنچنانی روی خریدها ندارم، ولی می‌دانم بازیکنان با نظر ساپینتو جذب نشده‌اند. برای ما جای سؤال است که چه کسی تشخیص می‌دهد تا این بازیکنان جذب استقلال شوند، چون ساپینتو فقط روی بازیکنان خارجی می‌تواند نظر بدهد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، پیروز قربانی، درباره وضعیت نقل‌وانتقالات تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: مطمئناً خریدها براساس نظر ریکاردو ساپینتو نیست. او چقدر از فوتبال ایران شناخت دارد که بخواهد این خریدها را تأیید کند؟ استقلال به غیر از یکی دو بازیکن نفرات جوانی را جذب کرده است. نظر آنچنانی روی خریدها ندارم، ولی می‌دانم بازیکنان با نظر ساپینتو جذب نشده‌اند. برای ما جای سؤال است که چه کسی تشخیص می‌دهد تا این بازیکنان جذب استقلال شوند، چون ساپینتو فقط روی بازیکنان خارجی می‌تواند نظر بدهد.

بیشتر بخوانید:

بازیکن موردنظر باشگاه پرسپولیس در تیررس استقلال

وی در مورد اینکه برخی‌ها اعتقاد دارند اگر استقلال اسکلت فصل گذشته‌اش را حفظ کند خیلی نیاز به جذب بازیکن ندارد، گفت: یکسری چیزها را می‌خواهم بگویم، ولی نمی‌توانم! باید قبول کنیم استقلال در نقل‌وانتقالات نسبت به خیلی از رقبای خود موفق نبوده است. امیدوارم بازیکنان خارجی خوب بگیرند. اگر بحث حفظ اسکلت باشد، درست نیست چون سرمربی عوض شده است. استقلال فصل گذشته با یک مربی و سبک دیگر بازی می‌کرد و این فصل می‌خواهد با سبک متفاوتی به میدان برود. شاید یکسری از بازیکنان به لحاظ سبک بازی مورد تأیید ساپینتو نباشند.

بازیکن پیشین استقلال خاطرنشان کرد: استقلال باید هر چه زودتر تمریناتش را آغاز کند، حتی جلوتر از همه تیم‌ها، چون با حضور سرمربی جدید تناقض‌ها آغاز می‌شود و او باید زودتر نظرش را درباره بازیکنان بدهد. آیا مربی جدید با سبک کادر فنی قبلی به کار ادامه می‌دهد؟ طبیعتاً نه، چون سبک کاری خاص خودش را دارد. سرمربی جدید از بازیکنان جدید چیزی نمی‌داند، چون مسئولان باشگاه بازیکن می‌گیرند. بهتر است خودمان را گول نزنیم. روند نقل‌وانتقالات استقلال درست نیست مگر اینکه زودتر از همه تیم‌ها، تمریناتش را آغاز کند. تنها شرط موفقیت استقلال همین است.

قربانی راجع به ارقامی که باشگاه‌ها با بازیکنان در نقل‌وانتقالات قرارداد می‌بندند، تصریح کرد: یکسری از این ارقام کاذب است و چنین چیزی نیست و برخی‌ها به آن هیجان می‌دهند. باشگاه‌ها باید شفاف‌سازی کنند که این پول‌ها را چطور می‌خواهند پرداخت کنند. بیشتر باشگاه‌ها از بی‌پولی می‌نالند. وقتی شما می‌نالید از کجا پول می‌آورید؟! متأسفانه در برخی ارقام هم غلو می‌شود. اگر با این شرایط برای کل تیم بازیکن خارجی بگیریم، به صرفه‌تر است. با احترام به بازیکنان، اما برای یکسری از آنها بیش از آن چیزی که هستند، تبلیغ می‌شود. این کارها هنر دلال‌ها و مدیر برنامه‌های‌شان است. یکسری آنچنان به لحاظ فنی بالا نیستند که این همه تبلیغ شده است. برخی‌ها بازی با رسانه‌ها را بلد شده‌اند. با احترام به تمام رسانه‌ها باید بگویم برخی رسانه‌ها به بالا رفتن ارقام بازیکنان کمک می‌کنند، چرا که هر روز می‌گویند فلانی به این باشگاه رفت، فلانی به باشگاهی دیگر. مدیر برنامه‌های بازیکن به تنهایی نمی‌تواند رقم را بالا ببرد و با ارتباط با برخی رسانه‌ها کارش را پیش می‌برد. متأسفانه سفره‌ای پهن شده است که یکسری سود ببرند.

وی ادامه داد: ارقامی که مطرح می‌شود سنخیتی با سطح فنی لیگ برتر ندارد. اگر سطح فنی بالا می‌رفت این ارقام قابل قبول بود. اگر قرار به دادن این ارقام باشد، کوین یامگا بازیکن خارجی استقلال سطح بالاتری از خیلی از بازیکنان ایرانی دارد و باید دو برابر بیشتر از گذشته بگیرد. برای یکسری از بازیکنان داخلی اغراق می‌شود و رسانه‌ها نیز در آن نقش دارند. بازیکن هم می‌داند آنقدر نمی‌ارزد و تبلیغات رسانه‌ای باعث بالا رفتن قیمت او می‌شود.

بازیکن پیشین استقلال درباره اینکه برخی مدیران از جمله مدیران استقلال در هتل با بازیکنان قرارداد می‌بندند، گفت: در لیگ دسته اول نیز همین شرایط وجود دارد. در هتلی مدیران چهار تیم نشسته‌اند و مثل مرکز خرید در حال خرید بازیکن هستند! این کارها اشتباه است. یکسری از تیم‌ها نیز ۸۰، ۹۰ درصد تیم‌شان را عوض کرده‌اند که در اروپا چنین چیزی نمی‌بینید و نهایت دو سه بازیکن اضافه و کم می‌شوند. تیمی در ایران داریم که حداقل ۱۰، ۱۵ بازیکن گرفته است! آقای مربی! تا بخواهی تفکرت را جا بیندازی، زمان از دست می‌رود. در فوتبال ایران باب شده است که یکسری بازیکن تاپ بگیرید تا مربی پایش روی پای خود بگذارد و بگوید اینها بازی را در می‌آورند و تیم قهرمان می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1146300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =