آخرین آمار از خرابی‌های زلزله هرمزگان / اختصاص کمک هزینه ۲۵۰ میلیون تومانی دولت به خانوارهای زلزله‌زده

فرماندار بندر لنگه گفت: ۲۵۰ میلیون تومان برای خانوارهایی که در زلزله هرمزگان خسارت دیده‌اند اعطا می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسکانیوز به مناطق زلزله استان هرمزگان، زلزله مهیب بامداد شنبه در استان هرمزگان موجب بروز خسارات فراوانی به روستاهای بخش مهران از توابع شهرستان بندرلنگه شد. 

در این زلزله‌ها دو روستای سایه‌خوش و کلاتو به‌صورت کامل تخریب شد و روستاهای دیگری نظیر نرمستان، کروچی، دژگان، برکه سفلین و دم گیزر نیز با آسیب جدی مواجه شدند.

تعداد جان‌باختگان این حادثه ۵ نفر و تعداد مصدومان نیز ۱۱۱ نفر اعلام شد که حال عمومی اکثر مصدومان مناسب و رو به بهبود گزارش شده است، گرمای شدید هوا یکی از مهم‌ترین گرفتاری‌های زمان حاضر مردم در منطقه است و میزان بالای شرجی هوا بر شدت این گرما افزوده است.

در همین رابطه، فؤاد مرادپور، فرماندار بندر لنگه در گفت‌گو با خبرنگار اعزامی ایسکانیوز  به مناطق زلزله هرمزگان در مورد اینکه چه تعداد منزل مسکونی در این زلزله تخریب شده است، اظهار کرد: حجم زلزله آنقدر گسترده بود که تعداد ۱۲۵۹ مسکن آسیب جدی دیده که نیاز به بازسازی دارد.

وی در پاسخ به این سوال که کدام روستاها بیشترین آسیب را دیده‌اند، عنوان کرد: بیشترین آسیب به روستای سایه خوش وارد شده و روستاهای کنخ و کلاتو و تعدادی از روستاهای بخش مهران.

مرادپور همچنین در پاسخ به این سوال که کدام ارگان‌ها برای تامین بودجه مورد نیاز به منظور برطرف کردن خسارات وارده پای کار هستند و اینکه آیا بیمه‌ها هم مشارکت می‌کنند یافقط دولت و بانک‌ها تامین بودجه را برعهده می‌گیرند، گفت: طی تصمیماتی که در ستاد بحران و ستاد باز سازی گرفته شده قرار است حسابی به نام افرادی که منزلشان طی این حادثه تخریب شده باز شود که این حساب شامل کمک‌های دولتی، کمک های بیمه‌ای و هم کمک‌های بلاعوضی است که به طور مساوی بین افراد خسارت دیده توزیع شود.

 فرماندار بندر لنگه در خصوص میزان سقف و کفی که برای وام‌های بازسازی در نظر گرفته شده گفت: با توجه به کمک‌های دولتی که قرار است توزیع شود ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده البته این میزان بدون محاسبه بیمه‌ها و کمک های بلاعوضی که قرار است صورت بگیرد.

وی همچنین در مورد چگونگی کمک‌رسانی بیمه‌ها عنوان کرد: بیمه‌ها قرار است هزینه‌های مورد نیاز را به صاحبان تمام منازلی که ملک خود را قبل از زلزله بیمه کرده بودند و مقدر بیمه‌شان مشخص شده است به همین حسابی که قرار است باز شود، واریز کنند.

آخرین آمار از خرابی‌های زلزله هرمزگان / اختصاص کمک هزینه ۲۵۰ میلیون تومانی دولت به خانوارهای زلزله‌زده

مرادپور در پاسخ به این سوال که آیا متراژ معینی برای بازسازی منازل در نظر گرفته شده است یا خیر گفت: در برآورد اولیه ۸۵ متر را در نظر گرفتیم.

وی همچنین درباره نحوه نظارت بر هزینه و نقش بنیاد مسکن در زمینه بازسازی منازل مسکونی تخریب شده گفت: بنیاد مسکن در اصل متولی این ساخت و ساز خواهد بود.

مرادپور در پاسخ به این سوال که پروسه اعطای وام‌ها چه مقدار طول می‌کشد نیز اظهار کرد: در تلاش هستیم که این روال اداری هر چه زودتر طی شده و ظرف دو سه روز آینده حساب‌ها باز شده و در اختیار بنیاد مسکن قرار دهیم تا اقدامات لازم بعد از آواربرداری صورت بگیرد.

فرماندار بندر لنگه در پایان تاکید کرد که برای دریافت تسهیلات نیاز نیست هیچ اقدامی از سوی مردم صورت بگیرد و همه کارها به صورت سیستمی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1146589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =