کمک بلاعوض دولت به زلزله‌زدگان خوی

معاون بنیاد مسکن از اتمام آواربرداری مناطق زلزله زده خوی تا پایان سال خبر داد و گفت: برای واحدهای شهری تخریب شده ۳۰۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مجید جودی  اظهار کرد: آواربرداری مناطق زلزله‌زده خوی با وجود بارش برف در حال انجام است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مصوبه دولت برای پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان تصویب شده انتظار می‌رود تا روند بازسازی تسریع شود.

افزایش ظرفیت‌های جدید امدادی و خدماتی سپاه به خوی

وی افزود: طبق مصوبه دولت وام 300 و 250 میلیون تومانی با نرخ سود 5 درصدی به ترتیب برای واحدهای تخریب شده شهری و روستایی پرداخت می‌شود. علاوه بر این مبلغ بلاعوض های مصوب شده شامل اسکان موقت، معیشتی و مسکن برای هر واحد 110 میلیون تومان تعیین شده است.

وی یادآور شد: پرداخت تسهیلات برای واحدهای تعمیری آغاز شده است و تلاش می کنیم تا واحدهای مسکونی زلزله زده در نیمه اول سال آتی تکمیل شود.

معاون بنیاد مسکن بیان کرد: ستادهای معین آذربایجان‌شرقی، اردبیل و زنجان در استان آذربایجان غربی مستقر هستند و عملیات آواربرداری در حال انجام است. پیش‌بینی می‌شود با توجه به ابلاغ تسهیلات از سوی دولت و همچنین استقرار نیروها و ماشین‌آلات در مناطق زلزله زده، کارآواربرداری و تعمیر واحدهای همراه با بازسازی سرعت مناسب‌تری پیدا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1171035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • میرعباس سید نجیب IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      1 0
      باسلام،کارمند دولت (سازمان زندانها)هستم،پس از ۳۰ سال،هیچ خونه یا زمینی از تعاونی های مسکن نگرفتم و هنوز مستاجر هستم،خونه مستاجری بشدت آسیب دیده و قابل سکونت نیست،از مسولان محترم تقاضا دارم یک واحد آپارتمان در شهرهای همجوار مرند، تبریز ،ارومیه جهت سر پناه برای خانواده در اختیار این حقیر قرار دهند.دارای کد ملی ۲۸۰۱۱۹۰۳۳۰ متاهل،دختر و پسر دم بخت دارم،می توانید استعلام کنید.حتی یک وجب زمبن از هیچ نهادی نگرفته ام.دختر و پسر دم بخت دارم، کمکم کنید آواره شدیم.در پارک بانوان خوی در چادر و با سرمای منفی ۵ درجه زنده مانی میکنیم،به دادمان برسید.موفق باشید.یاحق.