بسیجیان در خط مقدم خدمت به زلزله‌زدگان ‌خوی + عکس و فیلم‌

بسیجیانی که در قالب گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در مناطق زلزله‌زده خوی حضور دارند، تمامی حوزه‌های خدمتی را تجربه می‌کنند؛ از فرهنگ و بازی با کودکان تا عمران و تخریب منازل آسیب دیده برای بازسازی.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، روحیه مردم‌داری و مردم‌یاری برای ایرانیان به عنوان یکی از اصلی‌ترین وجوه اقتدار و عزت شناخته می‌شود و این وجه متعالی در زمان بروز حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی بیش از هرزمانی خود را نمایان می‌سازد.

در سال‌ها و ایام متمادی و مختلف، به هنگام وقوع بلایایی نظیر سیل، زلزله، آتش‌سوزی و دیگر حوادث، شاهد حضور پردقتر و شبانه‌روزی نیروهایی تحت عنوان «جهادگران» هستیم که نه حق ماوریت دارند و نه حق جلسه، نه اهل جلسه رفتن هستند و نه لباس اتوکشیده جلسه‌ای دارند، برای پول و مادیات بلکه برای رضایت مردم و بالاتر از هر چیزی برای رضای الهی قدم در وادی خدمت بی منت گذارده  خود را وقف در راه انسان‌های رنج‌کشیده و آسیب‌دیده می‌کنند.

این روزها و به دنبال وقوع زمین لرزه در شهرستان خوی، چیزی که برای مردم این مناطق به ویژه در روستاها و محلات دارای آسیب و خسارت بالا بیش از همه خوشایند و جالب توجه است، حضور نیروهایی با لباس بیشتر نظامی و گاها لباس‌هایی گِل‌مال است که دنبال ساختمان، معبر و محلی برای خدمت و آواربرداری هستند.

زلزله‌زدگان ‌خوی

این‌ها همان جهادگرانی هستند که فرمانی نمی‌شنوند، جز پیام محبت آمیز و سرشار از عشق رهبر انقلاب اسلامی که گروه‌های جهادی را برای خدمت به مردم دعوت کردند و همین باعث شد تا دل و جانشان را در راه آرامش و امنیت خاطر مردم بر زمین بزنند.

این روزها که با گذر از دوران سخت و سنگین روانی در مناطق زلزله‌زده به ایام سکون رسیده‌ایم، این بار نوع خدمت نیز متفاوت است. بسیجیان در قالب گروه‌های خدماتی در حوزه تامین آرامش روانی کودکان و نوجوانان تمرکز دارند. گروه‌هایی که متشکل از لباس شخصی‌ها و روحانیون برای شاد کردن دل بچه‌های مستقر در اقامتگاه‌های اسکان اضطراری حاضر می‌شوند و با اجرای برنامه‌های مختلف و متنوع در تلاش هستند تا اندکی از غم و اندوه را از دل کودکان این سرزمین بزدایند.

زلزله‌زدگان ‌خوی

برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه دروس عقب افتاده مدرسه، اجرای برنامه‌های مشاوره‌ای و نیز همکاری با عوامل اجرایی کمپ‌ها برای توزیع غذا و سایر مواد مورد نیاز خانواده‌ها هم در این ایام بیشتر به چشم می‌آید.

اما آن سوی اقدامات گروه‌ها، در حوزه عمرانی هم فعالیت‌هایی دیده می‌شود. از انتقال لوازم سالم در منازل برای در امان ماندن از تخریب و نیز تخریب ساختمان‌ها توسط ماشین آلات سنگین و با همراهی بسیجیانی که لباس رزم پوشیده‌اند.

زلزله‌زدگان ‌خوی

در این خصوص، بر اساس اعلام سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی، بیش از 60 گروه جهادی در مناطق مختلف زلزله‌زده خوی و به ویژه در روستاها فعالیت دارند که در زمینه‌های امدادرسانی، عمرانی، فرهنگی و دیگر موضوعات اقدام می‌کنند.

امروز بیشترین توجه و نیاز مردم مناطق زلزله‌زده خوی به همراهی همین گروه‌های جهادی اسحسا می‌شود که هر قدم و هر اقدامشان مرهمی بر زخم‌های بیشمار موجود بر تن زلزله‌زدگان است.

زلزله‌زدگان ‌خوی

انتهای پیام/

کد خبر: 1171465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =