مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۱۴ تیر

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور را از دریچه ایسکانیوز دنبال کنید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، گزیده‌ای از مهمترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد  اسلامی سراسر کشور در سه شنبه (۱۴ تیر)  را در ادامه می‌خوانید.

سومین همایش آینده‌پژوهی و نوآوری در صنعت ساختمان برگزار می‌شود

 سومین همایش آینده‌پژوهی و نوآوری در صنعت ساختمان، رویدادی نو در این صنعت است که در نظر دارد افق‌های نوینی از آینده این صنعت در بسترهای مبتنی بر وب و سامانه‌های هوشمند برای متخصصین، مهندسین، پیمانکاران، مدیران، دانش‌پژوهان ودانشجویان ترسیم کند. این همایش، روز پنج شنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ در سالن همایش‌های دکتر حبیبی در واحد علوم و تحقیقات برگزار خواهد شد. 
براساس این گزارش، آزاده شاهچراغی دانشیار دانشکده عمران، معماری و هنر واحد علوم و تحقیقات در این همایش در حوزه کاربست فناوری‌های نوین در طراحی معماری و دکتر رضاباباخانی مدیرلابراتوار معماری و هوش مصنوعی در زمینه معماری و هوش مصنوعی سخنرانی خواهند داشت.  در این همایش تلاش می‌شود؛ افق‌هایی جدید در توانمند سازی و افزایش ظرفیت‌های علمی، فنی، کاربردی و مدیریتی برای فعالان این صنعت فراهم شود. امید است این همایش فرصتی مناسب جهت هم‌اندیشی و انتقال تجربیات علمی و فنی میان متخصصین و پژوهشگران صنعت ساختمان باشد.

جشنواره داستان نویسی به یاد لاله‌ها در استان سمنان برگزار می‌شود

مهدی منصوری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اهمیت گفتمان سازی امامت، مهدویت و انتظار، اظهار کرد: شناساندن فرهنگ امامت و انتظار با بهره گیری از ظرفیت های علمی، فرهنگی و هنری، می تواند از جمله ماموریت‌های دانشگاه برای هدایت فکری جامعه باشد.

منصوری برگزاری جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی را از جمله اقدامات ارزشمند برای تبیین ارزش ها و هدایت جامعه در مسیر مهدویت دانست و گفت: در این جشنواره موضوعات متنوعی در زمینه های مختلف وجود دارد که هر یک به صورت ماموریت استانی تعریف شده است.

وی از ماموریت استان سمنان در برگزاری جشنواره داستان نویسی به یاد لاله‌ها خبر داد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های درخشان استان سمنان در حوزه متون علمی و داستان نویسی شرایط مطلوبی برای برگزاری شایسته این جشنواره که به نام و یاد شهدا مزین شده، فراهم است.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با اشاره به تاکید دکتر طهرانچی در جلسه شورای دانشگاه در تبریز برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن جشنواره های امامت و مهدویت، پیگیری جدی موضوع را خواستار شد و افزود: تلاش می‌کنیم این برنامه به شکل آبرومند برگزار و در این راه باید از ظرفیت سایر ادارات سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی بهره برده شود.

در ادامه  مهدی سلطانی فر معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان گزارشی از اقدامات انجام شده در برگزاری جشنواره داستان نویسی به یاد لاله‌ها ارائه و برنامه های در دست اقدام را تشریح کرد.

در این جلسه که صبح امروز در سالن جلسات حوزه ریاست واحد سمنان برگزار شد، مسئولان استانی این دانشگاه از جمله رئیس دبیرخانه هیات امنا، رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری، مدیر روابط عمومی، مدیر برنامه و بودجه، مدیر مالی حضور داشته و در رابطه با اجرای برنامه های عملیاتی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

واحد علوم و تحقیقات و صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند

تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات (سربندان) و صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی، با هدف ایجاد و گسترش، همفکری و همکاری‌های مشترک امضاء شد.
به گزارش روابط عمومی واحد علوم وتحقیقات، در این تفاهم‌نامه همکاری که جهت استفاده از ظرفیت و توان علمی دانشگاه به منظور رشد و توسعه دانش و فناوری در بخش کشاورزی منعقد شده است، کمک به توسعه کالا وخدمات فناورانه در بخش کشاورزی با تکنولوژی و دانش فنی، کمک به ایجاد یافته‌های پژوهشی و تحقیقاتی و دانش فنی در هسته‌های فناور دانشگاه و کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده در دانشگاه با محوریت بخش کشاورزی از موضوعات مورد توجه است.
همچنین معرفی نیازهای تحقیاتی و فناورانه جهت هدف‌دهی به تحقیقات در دانشگاه، حمایت از ایده‌های نو و فناوری‌های جدید تولیدشده در دانشگاه توسط صندوق و هم‌افزایی در جهت حمایت از برنامه‌های فناورانه با محوریت دانش و فناوری در بخش کشاورزی از دیگر موضوعات قابل توجه در این سند همکاری است.
اولویت‌دهی به پذیرش شرکت‌های مستمر در دانشگاه به عنوان عضو صندوق، استفاده از توانمندی علمی اعضای هیأت علمی دانشگاه در ارزیابی طرح‌های ارائه شده به صندوق، ایجاد برنامه‌های کارآفرینی با استقاده از ظرفیت دانشجویان خلاق و موفق در حوزه کشاورزی از دیگر موضوعات مورد توجه در این تفاهم نامه است.

ارتقای سطح همکاری‌های دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با وزارت علوم

مهدی منصوری، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در دیدار با  د میثم یاری، مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور جوانان و نخبگان، که در محل ساختمان اصلی این وزارتخانه صورت گرفت، ظرفیت‌های بالقوه دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان شامل توانمندی های هیات علمی، شهرک های صنعتی  استان، مراکز تحقیقاتی و کنسرسیوم های تخصصی، را معرفی کرد.  همچنین سیاست ها و اهداف کلی برای چشم انداز آینده دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بر اساس این گزارش با توجه به وجود تعاملات سازنده دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با سایر ارگان‌ها و نهادهای دولتی در زمینه شناساندن پتانسیل‌ها و امکانات دانشگاه به منظور رفع نیازهای مرتبط، بویژه در حوزه صنعت، پیشنهاد ثبت طرح های پژوهشی در سامانه نظام ایده ها و نیازها وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، "نان"  از سوی یاری مطرح و نحوه استفاده اعضای هیات علمی از مزایای آن تشریح شد.

در این جلسه که با حضور  محمد حسین ثقفی، عضو اتاق فکر نخبگان و جوانان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، برگزار شد بررسی توسعه همکاری‌ها در موضوعات مورد نیاز طرفین و تحکیم مناسبات و ارتباط سازنده دانشگاه با وزارت علوم از دیگر محورهایی بود که مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1146673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =