پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱

امروز بازار سرمایه متعادل بازگشایی شد. در ۳۰ دقیقه اول معاملات شاخص کل به میزان ۱۵۶ واحد رشد کرد و این روند متعادل و مثبت تا پایان زمان معاملاتی امروز ادامه داشت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شاخص کل امروز  با رشد ۳ هزار و ۹۱۳ واحدی به ۱ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۷۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۳۲۳ واحدی به ۴۲۰ هزار و ۹۷۵ واحد رسید.
ارزش بازار : ۵۹,۵۴۸,۲۶۸.۵۷۵B
ارزش معاملات : ۴۴,۹۳۸.۷۵B
تعداد معاملات : ۳۶۵,۲۵۱
حجم معاملات : ۶.۱۹۶B
نمادهای سغرب، خکار، ولشرق، ختوقا، خمحرکه بیشترین افزایش و نمادهای نطرین، حپارسا، بپیوند، سصفها، سفار بیشترین کاهش را داشتند.
نمادهای پر معامله امروز : شپنا، سآبیک، دی، شبندر، شستا

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی بورس ۱۴ تیر ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱

امروز بازار سرمایه با روند متعادلی همراه شد و شاخص کل ۴ هزار واحد و شاخص هم وزن ۳۲۳ واحد رشد کرد. طی جریان معاملات امروز بازار سرمایه؛ نمادهای «فولاد»، «شپنا»، «شبندر»، «کچاد»، «شتران» و «فملی» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

و اما بازار بورس فردا چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ چه خواهد شد؟ بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که بازار در شرایط کنونی از وجود ریسک‌های اساسی و بنیادین رنج می برد.

سهامداران نگرانی هایی در خصوص برجام داشتند تا اینکه شایعاتی در خصوص دست بردن حقوقی‌ در روند بازار نیز به آن اضافه شد و از سوی دیگر روند تغییرات نرخ ارز نیز این ابهامات را تشدید کرده و به نظر می‌رسد برخوردهایی که در این حوزه اتفاق افتاده، نگرانی ها را تشدید کرده است و ارز توافقی تا اندکی موفق به کاهش این نگرانی ها شد.

البته برخی از فعالان بازار سرمایه بر این باورند که این طرح نمی تواند تغییری در روند بازار ایجاد کند و مشکل شکاف عمیق بین ارزهای بازار آزاد و نیمایی به نحو دیگر ادامه دارد.

از سوی دیگر برخی از کارشناسان بازار سرمایه بر این عقیده اند که انتشار گزارش میزان رشد نقدینگی و حجم بدهی‌ های بانکی می تواند افق دید بهتری در خصوص تورم به فعالان بازار سرمایه ارائه دهد و فعالان بازار سرمایه باید بدانند در صورت عدم توافق برجام و یا صادران نفت قطعا در ماه های آینده شاهد تورم زیادی خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1146709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =