هفتمین روز تجمع کارورزان علوم پزشکی ایران/ ماجرای اعتراض دانشجویان چیست؟

تجمع کارورزان دانشگاه علوم پزشکی ایران برای هفتمین روز متوالی ادامه دارد و دانشجویان با این اقدام خواهان افزایش حقوق به یک میلیون و ۹۰۰ تومان، پرداخت حقوق به شهریه پردازها طبق مصوبه قبلی هیئت امنا، پرداخت حق کووید و پرداخت معوقات هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از کارورزان دانشگاه علوم پزشکی ایران در اعتراض به پرداخت نشدن معوقات حقوق اینترن‌ها و عدم افزایش کمک هزینه آنان معترض بوده و نسبت به تجمع در محوطه دانشگاه اقدام کردند. لازم به ذکر است این تجمع‌ها ۷ روز متوالی ادامه داشته و دانشجویان نسبت به عدم واکنش مسئولان به درخواست کارورزان گلایه داشتند.

آرش عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به تجمع اخیر اینترن‌های علوم پزشکی ایران اظهار کرد: تجمع اینترن‌ها از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد. این تجمع‌ از سوی کارورزان است و هیچ نماینده‌ای ندارد. 

وی ادامه داد: کارورزان به دلیل پرداخت معوقات حق کووید، پرداخت معوقات حقوق اینترن‌ها، پرداخت حقوق اینترن‌های شهریه‌پرداز و افزایش کمک هزینه اینترنی صورت گرفته است. در حال حاضر کارورزان علوم پزشکی ایران یک میلیون و ۵۶۵ هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند. کارورزان از مسئولان می‌خواهند بر اساس نامه وزارت بهداشت مبنی بر افزایش حقوق اینترن‌ها به یک میلیون و ۹۰۰ تومان سریعتر در هیئت امنا تصویب شود. دانشجویان شهریه‌پرداز دانشگاه‌های علوم پزشکی درس می‌خوانند، حقوقی دریافت نمی‌کنند که بر خلاف آیین‌نامه پردیس‌های دانشگاهی است.

هفتمین روز تجمع کارورزان علوم پزشکی ایران/ ماجرای اعتراض دانشجویان چیست؟

دبیرکل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: درخواست کارورزان تنها به موارد فوق محدود نمی‌شود. بلکه آیین‌نامه شرح وظایف آنان در بسیاری از بیمارستان‌ها نقض می‌شود و اموری به اینترن‌ها سپرده می‌شود که در حیطه وظایف آنان نیست. به عنوان مثال انجام PCR کرونا تا پرینت گرفتن پرونده و مهر زدن برگه‌ها با مهر رزیدنت توسط اینترن‌ها صورت می‌گیرد. اما اعتراض‌ها پیرامون موضوعاتی صورت گرفته که نامه‌های و رای دیوان عدالت اداری درباره پرداخت معوقات کرونا وجود دارد.

هفتمین روز تجمع کارورزان علوم پزشکی ایران/ ماجرای اعتراض دانشجویان چیست؟

وی افزود: تا به امروز که در هفتمین روز تجمع کارورزان علوم پزشکی ایران هستیم، تنها معاون آموزشی علوم پزشکی ایران نسبت به اعتراض این دانشجویان واکنش نشان داده و اعلام کرده در حال پیگیری درخواست اینترن‌ها هستیم. همچنین خواهان بازگشت اینترن‌ها به بخش‌های مربوطه شده است تا با مشکلات قانونی مواجه نشوند. بیشترین غیبت موجه برای کارورزان دو هفدهم مدت دوره است، اما مشخص نیست غیبت کارورزان از بخش به صورت موجه محسوب خواهد شد یا خیر. اعتراض دانشجویان به حق بوده و تجدید بخش کردن این تعداد اینترن دور از ذهن به نظر می‌رسد و دانشگاه باید در این باره تصمیم‌گیری کند.

عبداللهی بیان کرد: کارورزان دانشگاه  علوم پزشکی ایران از وضعیت تجمع راضی نیستند و ترجیح می‌دهند هر چه سریع‌تر به بخش‌های بیمارستان بازگردند و به خدمت‌رسانی مشغول شوند. با این حال انتظار می‌رود مسئولان به درخواست اینترن‌ها توجه کنند. به اعتقاد من، دانشگاه می‌تواند با نامه‌ای در زمینه بررسی حقوق اینترن‌ها در جلسه هیئت امنا به موضوع اعتراض چند روزه آنان پایان دهد و پیگیری‌های لازم را برای احقاق حق کارورزان داشته باشند. کارورزان خواهان افزایش حقوق به یک میلیون و ۹۰۰ تومان، پرداخت حقوق به شهریه پردازها طبق مصوبه قبلی هیئت امنا، پرداخت حق کووید و پرداخت معوقات هستند.

هفتمین روز تجمع کارورزان علوم پزشکی ایران/ ماجرای اعتراض دانشجویان چیست؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1147487

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =