پیشکسوت فوتبال ایران گفت: مجدداً اسکوچیچ را ابقا کردند ولی معلوم نیست چند وقت دیگر برکنارش کنند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، علی‌اکبر استاداسدی، درباره ابقای اسکوچیچ در سمت سرمربیگری تیم ملی فوتبال، اظهار داشت: اسکوچیچ برای تیم ملی زحمت کشید و زمانی که هیچ کس امید نداشت تا در مرحله اول مقدماتی جام جهانی از سد بحرین و عراق عبور کنیم، در بحرین نتایج خوبی گرفت. در مرحله بعدی نیز ایران را به جام جهانی قطر رساند و حقش بود که در جام جهانی هم سرمربی تیم ملی باشد.

بیشتر بخوانید:

ابراهیمی: اسکوچیچ از همان ابتدا هم ضعیف بود

وی افزود: کمیته فنی فدراسیون فوتبال هم به خاطر اینکه برخی‌ها از برکناری اسکوچیچ ناراحت بودند، مجدداً او را ابقا کردند، اما معلوم نیست چند وقت دیگر برکنارش کنند.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد مطرح کردن اسم کی‌روش عنوان کرد: فوتبال ایران از بالا تا پایین در دستان دلال‌هاست، می‌خواستند کی‌روش را بیاورند تا پول زیادی به جیب بزنند چون این مربی قیمتش خیلی بالاست. اگر قرار باشد سرمربی هم برای تیم ملی بگذارند بهتر است که یک مربی ایرانی باشد. ولی باز با این حال باید برای زحمت‌های اسکوچیچ ارزش قائل باشند و بگذارند تا در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی بنشیند.

*فوتبال ایران دست مافیاست

استاداسدی با بیان اینکه فوتبال ایران دست مافیاست، تصریح کرد: در چند سال اخیر فوتبال ایران دچار بحران شده است و دیگر شاهد ظهور ستاره‌ها و پدیده‌ها نیستیم. اکثر بازیکنان حاضر در لیگ برتر قراردادهای میلیاردی دارند، اما اصلاً در حد و اندازه‌های لیگ یک هم فوتبال بازی نمی‌کنند. از طرف دیگر اکثر باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر هم دولتی هستند و معلوم نیست از کجا این همه پول می‌آوردند که به محض بستن قرارداد پولی بزرگ را به بازیکن می‌دهند.

کارشناس فوتبال اضافه کرد: برخی از باشگاه‌های دولتی که به بازیکنان میلیاردی پول می‌دهند پول کارگران کارخانه را به موقع پرداخت نمی‌کنند. دلال‌ها در اطراف باشگاه‌هایی که بیشتر از همه پول می‌دهند هستند و سود آنها در قراردادهای میلیاردی است. مگر در قراردادهای زیر یک میلیارد تومان چقدر به دلال می‌رسد، به خاطر همین آنها زیاد دنبال بازیکن جوان و جویای نام نیستند.

*سرمربی خارجی تراکتور زیاد در این تیم ماندنی نیست

وی در مورد وضعیت تیم فوتبال تراکتور گفت: تیم های فوتبال امید و جوانان تراکتور در رقابت‌های کشوری سال قبل قهرمان و نایب قهرمان شدند، اما هیچ بازیکنی از تیم‌های پایه به تیم بزرگسالان تراکتور راه پیدا نمی‌کند. در حال حاضر که پیش فصل مسابقات لیگ برتر است و تیم در اردوی ترکیه حضور دارد، هیچ بازیکنی از امید تراکتور در تیم بزرگسال حضور ندارد. پس تیم‌های پایه به چه دردی می‌خورند؟ بازیکنان خیلی خوبی در تبریز هستند که در نهایت به لیگ دو و سه کشور می‌روند و از آنها در تیم شهر خودشان استفاده نمی‌کنند. در حالی که در تمام تیم‌های لیگ برتری بازیکنانی اسمی و تاریخ گذشته بازی می‌کنند تا بدین ترتیب جیب دلال‌ها را پر شود.

استاداسدی در پایان با اشاره به اینکه سرمربی خارجی تراکتور زیاد در این تیم ماندنی نیست، خاطرنشان کرد: آیا بردیف از مصطفی دنیزلی بهتر است؟ این مربی اصلاً از بازیکنان تیم فوتبال تراکتور شناختی ندارد و فقط از نفراتی که خودش از روسیه، ترکیه و … آورده است، شناخت دارد. باید این مربی مدت زیادی در تمرینات تیم حضور داشته باشد تا با بازیکنان آشنا شود. بعد از چند ماه این مربی هم نتیجه نمی‌گیرد و دوباره مثل سال قبل که تراکتور ۵ سرمربی داشت، بردیف را اخراج می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1148347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =