جزئیات تجمع دانشجویان دانشگاه شریف/ تخصیص وام تغذیه برای تامین غذای ترم تابستان

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف به تشریح جزئیات تجمع دانشجویان این دانشگاه در اعتراض به حذف یارانه غذای ترم تابستان پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف روز گذشته در اعتراض به حذف یارانه غذای ترم تابستان مقابل دفتر ریاست این دانشگاه تجمع کردند.

این دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی مانند «غذای تابستان خواسته ماست»، «بودجه مشکل دانشجو نیست»، «ترم تابستان مانند سایر ترم‌ها است» از مسئولان دانشگاه خواستند نسبت به تخصیص یارانه غذای ترم تابستان اقدام کنند.

جزئیات تجمع دانشجویان دانشگاه شریف/ تخصیص وام تغذیه برای تامین غذای ترم تابستان

علی محدث زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره علت این تجمع اظهار کرد: روال دانشگاه به این صورت بوده که در ترم تابستان یارانه‌ای برای غذا در نظر نمی‌گیرد، این موضوع برای دانشجویان خوابگاهی که نسبت به اخذ واحد در ترم تابستان اقدام کرده‌ یا مشغول گذراندن کارورزی و واحدهای آزمایشگاهی هستند، مشکل ایجاد می‌کند. پیش از شیوع کرونا با همکاری شورای صنفی دوره‌های گذشته تخفیفی در نظر گرفته می‌شد تا غذا با یارانه در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش نرخ تورم و گرانی مواد غذایی در سال جاری، هم دانشجویان و هم دانشگاه در زمینه تغذیه با مشکلات بیشتری مواجه شدند. معاونت دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در این زمینه طرحی را به هیئت رئیسه دانشگاه ارائه کرده بود که بر اساس آن، دانشگاه با یارانه ۵۰ درصدی به دانشجویان غذا ارائه بدهد. این طرح ۲ بار در هیئت رئیسه دانشگاه مطرح شده و به علت مشکلات مالی دانشگاه، بار اول رد می‌شود.

جزئیات تجمع دانشجویان دانشگاه شریف/ تخصیص وام تغذیه برای تامین غذای ترم تابستان

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف گفت: به اصرار شورای صنفی و با حضور نماینده‌ای از این شورا، جلسه‌ای پیرامون بررسی اختصاص یارانه غذای ۵۰ درصدی به دانشجویان مجددا تشکیل می‌شود، اما متاسفانه نتیجه مطلوبی از این جلسه حاصل نشده و طرح مجددا رد شد. در چنین شرایطی شورای صنفی دانشگاه نسبت به تنظیم نامه‌ای اقدام کرد. بر اساس این نامه حدود هزار نفر از دانشجویان از مسئولان دانشگاه خواستند که دانشجویان نیز در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داده شوند. همچنین با توجه به وضعیت اقتصادیشان از مسئولان خواستند که به دانشجویان در زمینه یارانه غذای ترم تابستان کمک کنند، اما متاسفانه تا کنون پاسخ رسمی به این نامه ارائه نشده است.

وی افزود: شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف اختصاص یارانه غذای ترم تابستان را با رئیس دانشگاه نیز مطرح کرد. برخی از دانشجویان با مشاهده پاسخگو نبودن مسئولان، تصمیم گرفتند نسبت به تجمع اقدام کنند. در این تجمع حدود ۵۰ نفر از دانشجویان مقابل دفتر ریاست دانشگاه تجمع کردند.

جزئیات تجمع دانشجویان دانشگاه شریف/ تخصیص وام تغذیه برای تامین غذای ترم تابستان

محدث زاده بیان کرد: دانشگاه‌ها در زمینه تامین غذا با مشکل سراسری مواجه هستند. گویا صندوق رفاه دانشجویان نیز برای ترم تابستان بودجه‌ای برای تخصیص غذا به دانشجویان در نظر نگرفته است. 

وی خاطرنشان کرد: رئیس دانشگاه صنعتی شریف، معاون دانشجویی به همراه چند نفر از مدیران این معاونت، در این تجمع حضور یافته و پس از گفت‌گو با دانشجویان نسبت به برگزاری جلسه با نمایندگان دانشجویان و چند نفر از اعضای شورای صنفی اقدام کردند. مسئولان دانشگاه اعلام کردند تخصیص یارانه غذا ممکن نیست؛ اما برای حل مشکل تغذیه دانشجویان پیشنهاداتی در زمینه کاهش هزینه قیمت تمام شده غذا، حمایت بنیاد حامیان دانشگاه از برخی دانشجویان با شرایط خاص و تخصیص وام دانشجویی برای این امر ارائه دادند.

این فعال صنفی تصریح کرد: شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با همکاری مدیر امور دانشجویی، پیگیری تخصیص وام برای تغذیه دانشجویان را در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1148598

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =