راه رسیدن به آرامش پس از یک روز سخت کاری

بعد از یک روز سخت کاری که فشارهای زیادی را تحمل کرده اید به دنبال راهی برای استراحت و ریلکس کردن هستید، از بین بردن خستگی بعد از کار ترفند هایی دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اینکه یاد بگیریم چگونه ذهن خود را آرام کنیم، به ما کمک می کند تا کار های خود را بهتر انجام دهیم و باعث می شود که هم حال بهتری داشته باشیم و هم کارهایمان بهتر از قبل پیش برود اما برای کسانی که یک روز سخت کاری را پشت سر گذاشته اند، چه راهکار هایی را می توان ارائه داد که ریلکس باشند و آرامش پیدا کنند؟

بیشتر بخوانید:

تمرین ۲۰ دقیقه‌ای که خستگی روزمره را برطرف می‌کند

زمانی را بیرون از منزل سپری کنید

قطعاً شما می توانید با حضور در محیط بیرون از منزل و قرار گرفتن در طبیعت، ذهن خود را آرام کنید. حتی ۱۵ دقیقه پیاده روی معمولی هم حال شما را بهتر می کند، زیرا هوای تازه را به پوست می رساند، نگرانی ها و استرس را بیرون می دهد و باعث می شود که آرام تر و ریلکس تر باشید.

ذهن خود را با مطالعه آرام کنید

این که شما در دنیای پر مشغله خود گیر کرده اید، قطعاً باعث می شود که از آرامش به دور باشید. شما می توانید با خواندن و مطالعه کردن، ذهن خود را آرام و ریلکس کنید. کافی است مجله مورد علاقه خود را بردارید و در یک مکان ساکت بنشینید و چند دقیقه را مطالعه کنید و حس آرامش و ریلکسی را در خودتان ایجاد کنید.

دوش آب گرم را فراموش نکنید

دوش آب گرم یا حمام آب گرم تمام تنش ها را از بین می برد و باعث آرام شدن عضلات خسته مخصوصاً در قسمت گردن و شانه هنگام استرس می شود. فواید زیادی هم برای آرام کردن ذهن دارد. هنگامی که جسم تان آرام و ریلکس باشد، ذهن خلاق تر و بازتر عمل می کند و به استرس راحت تر غلبه خواهد کرد.

چرت کوتاه بزنید

هنگامی که به خانه می رسید، لباس راحتی بپوشید و سعی کنید یک مکان آرام با دمای مطبوع را برای خودتان ایجاد کنید. چند عدد بالش را دور و بر خود بگذارید و خیلی راحت چرت بزنید؛ چند نفس عمیق بکشید تا کاملاً آرام شوید و چشمان تان را ببندید. ناخودآگاه یک خواب کوتاه ۲۰ دقیقه ای خواهید داشت که حالتان را بهتر می کند.

موسیقی آرامش بخش پلی کنید

شما می توانید از لحظات زندگی خود با گوش دادن به موسیقی آرامش بخش لذت ببرید؛ به شرطی که کاملاً آرام باشد. گوش دادن به موسیقی آرام، ترس و اضطراب را در شما از بین می برد.

با دوست تان تماس بگیرید

همه ما اشخاصی را در زندگی داریم و هنگامی که با آن ها صحبت می کنیم، حس آرامش پیدا می کنیم. فرقی ندارد که این شخص دوست یا یکی از اعضای خانواده باشد. اگر تاثیر آرامش دهنده ای روی شما دارد، سعی کنید با او تماس بگیرید و چند دقیقه ای صحبت کنید.

تمرین ورزشی کنید

قطعا ورزش کردن می تواند راه مدیریت جسم و وزن باشد اما جالب است بدانید که یک ابزار عالی برای مدیریت استرس است و مطالعات نشان می دهد که ورزش می تواند استرس را کاهش داده و اعتماد به نفس را بالا ببرد. پس سعی کنید که حتماً با ورزش خواب خود را بهبود ببخشید و حال بهتری پیدا کنید.

گوشی موبایل را کنار بگذارید

قطعاً مشغله های ما داخل گوشی موبایل بسیار بیشتر از محیط بیرونی است. گوشی موبایل خود را خاموش کنید تا وسوسه نشوید که به پیام های خود پاسخ دهید و آن را کنار بگذارید تا چند ساعتی آرام باشید.

از خلاقیت خود کمک بگیرید

می توانید با انجام آشپزی، مطالعه و ژورنال نویسی یا درست کردن یک پازل، ذهن خود را از مشغله ها دور کرده و چند دقیقه آرام بگیرید. این سطح خلاقیت باعث کاهش استرس، آرام شدن فشارخون، وتولید دوپامین می شود یک ماده ضد افسردگی طبیعی در بدن است.

مدیتیشن کنید

حتماً لازم نیست که زیر نظر یک متخصص باشید. قطعا می توانید ۵ دقیقه در یک محیط ساکت بنشینید، روی تنفس خود تمرکز کنید و اثرات مثبت آن را روی استرس و فشار خون و روحیه خود ببینید و متوجه شوید که چه قدر حال خوبی پیدا کرده اید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1148903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =