مشکلات نظام سلامت میراث دولت قبل است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بسیاری از سوالات از وزیر بهداشت مربوط به مطالبات از دولت قبل است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسینعلی شهریاری با بیان اینکه اغلب سوال هایی که روز گذشته در کمیسیون و درمان مجلس از دکتر عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح شد مربوط به وعده هایی بود که دولت قبل به نمایندگان مجلس داده بودند، گفت: این وعده ها در زمره مطالبات فعلی از وزیر بهداشت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مشکلات نظام سلامت اغلب چالش هایی است که از سال‌های طولانی وجود داشته و میراث دوران قبل است، تصریح کرد: اینگونه نیست که این مشکلات در ماه های بر سر کار آمدن این دولت و تیم جدید وزارت بهداشت پدید آمده باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: به دلیل همین مشکلات انباشته سالیان طولانی در شهرها و حوزه‌های انتخابیه، نمایندگان مورد پیگیری و تحت فشار مردم قرار دارند.

شهریاری تاکید کرد: برخی مجوز ها و وعده ها در دولت دوازدهم بدون ملاحظه منابع مالی آنها صادر شد و در دولت فعلی تحقق آنها مورد پیگیری نمایندگان است در حالیکه آن منابع تامین نشده و دستگاه‌ها و تجهیزاتی که دولت قبل تعهد کرده وارد کشور نشده است.

وی با اشاره به تعامل وزیر بهداشت با مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزیر بهداشت با مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون بهداشت و درمان  همراه است به طوری که وقتی نمایندگان مجلس و همکاران ما مطالبات مردم را از وزیر پیگیری می کنند، ایشان موضوع را به معاونان خود ارجاع داده و دستور رسیدگی می دهد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: وزیر بهداشت اراده پیگیری و نگاه حلی به مسائل و سعی در گره گشایی از مشکلات دارد.

شهریاری گفت: در جلسه روز گذشته کمیسیون بهداشت هم مجموعا 6 سوال از سوی نمایندگان مطرح شد و ۸ نماینده سوالات خود را در این کمیسیون مطرح نکردند.

منبع: فارس

کد خبر: 1148992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =