زمان مناسب برای تزریق دز یادآور کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان هر گونه علائم سرماخوردگی را نشانه ابتلای به کرونا دانست و گفت:خوشبختانه درگیری ریوی در سویه جدید کرونا کمتر است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدمهدی زرگران عصر امروز(یکشنبه ۹ مرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه تعداد بستری های کرونایی در گلستان با افزایش همراه بوده و به ۳۴۴ نفر رسیده که از این تعداد ۴۸ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده و ۲۴ نفر به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند، همچنین تعداد شهرهای قرمز بیشتر از هفته قبل شده و در حال حاضر ۱۰ شهر استان گلستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید:

چند توصیه‌ برای بیماران کرونای تب‌دار

وی با بیان اینکه روز گذشته جلسه اضطراری ستاد کرونای استان گلستان روز گذشته برگزار شد، افزود: در این جلسه جزئیات برگزاری مراسم سوگواری حسینی در شهرهای قرمز، زرد و نارنجی اعلام شد که براساس آن مراسمات عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در شهرهای قرمز با ۳۰ درصد ظرفیت، در شهرهای نارنجی با ۵۰ درصد ظرفیت و شهرهای زرد با ۷۰ درصد ظرفیت برگزار می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه براساس مصوبه ستاد کرونا حداکثر زمان برگزاری مراسمات سوگواری حسینی ۶۰ دقیقه اعلام شده است، بیان کرد: به عزاداران حسینی توصیه می کنم با توجه به روند افزایشی ابتلا به کرونا هنگام حضور در مراسمات ضمن رعایت فاصله اجتماعی از ماسک استفاده کنند.

زرگران متذکر شد: از دوران شیوع کرونا تاکنون بیشترین رعایت و همراهی با کادر درمان توسط هیئات مذهبی و مساجد اتفاق افتاده که ضمن قدردانی از این همراهی مطلوب، از آنها درخواست می کنیم در محرم امسال همچنان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام ورزند.

وی با بیان اینکه مردم هر گونه علائم سرماخوردگی را به معنای ابتلای به کرونا تلقی کنند، یادآور شد: در حال حاضر فصل سرما نیست که شاهد سرماخوردگی های معمول فصل پاییز و تابستان باشیم، خوشبختانه درگیری ریوی در سویه جدید کرونا کمتر است و بیشتر قسمت بالایی سیستم تنفسی را درگیر می کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان به کسانی که ۶ ماه از تزریق آخرین دز واکسن آنها گذشت، خواست نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کند و تأکید کرد: زیرسویه جدید کرونا ممکن است در قالب علائم سرماخوردگی معمولی بروز کند و با علائم گوارشی همراه باشد اما در حال حاضر بروز هر گونه علامت سرماخوردگی در این پاندمی به معنای ابتلای به کرونا است.

زرگران کرونا را یک نوع ویروس ایمنی گریز خواند و ابراز داشت: از آنجایی که با تزریق واکسن کرونا ایمنی دائمی ایجاد نمی شود نسبت به تزریق واکسن دز یادآور در هر ۶ ماه تأکید می کنم، همچنین با توجه به خاصیت ایمنی‌گریزی واکسن کرونا نمی توان میزان ایمنی را پس از ابتلای به کرونا تعیین کرد.

گفتنی است؛ در حال حاضر شهرهای آق قلا، بندرگز، بندرترکمن، علی آبادکتول، کردکوی، کلاله، گالیکش، گرگان، گمیشان و مینودشت در وضعیت قرمز کرونایی و شهرهای آزادشهر، گنبدکاووس و مراوه تپه در وضعیت نارنجی و رامیان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =