شرط سفر به عتبات در ایام اربعین اعلام شد

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت شرط اعزام به عتبات عالیات در ایام اربعین را اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت الاسلام صحبت الله رحمانی با اشاره به اینکه متقاضیانی که قصد سفر به عتبات در ایام اربعین را دارند باید حتماً در سامانه سماح Samah.haj.ir ثبت نام کنند گفت: در حال حاضر در هفته ۷ هزار نفر از مرزهای زمینی و هوایی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند و با توجه به ایام محرم تعداد زائران بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید:

وحیدی: مرز خسروی برای اربعین باز خواهد شد

وی در خصوص هزینه سفر عتبات از طریق مرزهای زمینی گفت: بسته‌های مختلفی برای سفر به عتبات در نظر گرفته شده که بر اساس خدماتی که به زائران ارائه می‌شود هزینه آن متفاوت است. در مجموع سفر زمینی از حداقل ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان آغاز و به حداکثر ۴ میلیون و ۵۰۰ تومان می‌رسد.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت در مورد سفرهای هوایی نیز گفت: با توجه هزینه بالای هوایی در حال حاضر اکثر سفرها به عتبات از طریق مرزهای زمینی انجام می‌شود و حداقل هزینه ۱۰ میلیون تومان و حداکثر ۱۲ میلیون تومان است.

وی در خصوص پیش ثبت نام‌های به عتبات عالیات برای ایام اربعین گفت: پیش ثبت نام‌ها تا ۱۰ محرم انجام می‌شود و پس از آن ثبت نام قطعی اربعین شروع خواهد شد. تا کنون نیز حدود ۹۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

وی گفت: شرط خروج از مرز ثبت نام در سامانه سماح و بیمه است که ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور اعلام کرده است. به همین دلیل زائران نمی‌تواند بدون ثبت نام از مرز خارج شوند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1149436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =