وضعیت ساخت و ساز مسکن قابل قبول نیست / زمین‌های دولتی اختصاص نیافته است

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت ساخت مسکن در کشور اصلا قابل قبول نیست. دولت ساخت مسکن را آغاز کرده است اما با روند کنونی نمی‌تواند به نتیجه ای برسد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمدرضا رضایی کوچی درباره وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن، اظهار داشت: یک قسمتی از ساخت مسکن، مقوله تأمین زمین است که باید در این بخش کمال همکاری صورت گیرد.

وی بیان کرد: لازمه تأمین زمین آن است که تسهیلات بانکی و کمک‌هایی در صندوق ملی مسکن در نظر گرفته و منابع آن تامین شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درآمدهای ناشی از مالیات بر خانه‌های خالی و لوکس و درآمدهای ناشی از زمین‌های بایر، کمک‌های دولت، خط اعتباری مسکن مهر و ۳۰ هزار میلیارد تومانی که در بودجه امسال پیش بینی شده است. همه باید در صندوق ملی مسکن برای ایجاد زیرساخت‌های مسکن هزینه شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر صندوق ملی مسکن خالی است و منابعی به این صندوق تزریق نشده است، با این شرایط مسکن ساخته نمی‌شود، مگر اینکه آن تعهداتی که در قانون جهش تولید مسکن برای دستگاه‌ها تعریف کردیم، اجرایی شود.

وی درباره نحوه اختصاص زمین برای ساخت مسکن، گفت: حتی زمین‌های دولتی هم برای ساختمان مسکن اختصاص نیافته است. دستگاه‌های دولتی همراهی لازم در این زمینه نمی‌کنند، بانک‌ها به خوبی تسهیلات مسکن نداند و دولت به وظایفش برای تأمین منابع مالی صندوق ملی مسکن عمل نکرده است.

رضایی کوچی اظهار داشت: وضعیت ساخت مسکن در کشور اصلا قابل قبول نیست. دولت ساخت مسکن را آغاز کرده است اما با این روند نمی‌تواند به نتیجه برسد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما از ابزارهای نظارتی خود استفاده می‌کنیم و به صورت مرتب جلساتی را برای بررسی روند ساخت مسکن در کشور برگزار می‌کنیم‌.

وی درباره آخرین وضعیت طرح اجاره‌بهای مسکن، گفت: این طرح در دستور کار کمیسیون عمران مجلس شورای است و در حال بررسی آن هستیم و احتمالاً تا شهریورماه در دستور کار صحن مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری بازار

کد خبر: 1149855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =