طالبان: حوادث اخیر باعث تفرقه میان مردم افغانستان نخواهد شد

معاون سیاسی طالبان بر وحدت میان مردم افغانستان تاکید و گفت: حوادث اخیر باعث تفرقه میان مردم افغانستان نخواهد شد و تامین امنیت و ثبات از اهداف عمده دولت موقت طالبان است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به دنبال حملات اخیر در کابل و شهادت سوگواران حسینی، مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان با شماری از علمای اهل تشیع دیدار و گفتگو کرد. 

معاون نخست وزیر طالبان در ابتدای این دیدار ضمن ابراز همدردی با بازماندگان انفجاری اخیر در کابل گفت: «امارات اسلامی به عنوان خادم تمام افغان‌ها، بدون هیچ‌گونه تعلقات مذهبی و قومی در خدمت تمام مردم است.»

بیشتر بخوانید:

۸ کشته در اثر انفجاری در کابل

وی ضمن ابراز تاسف از حوادث روزهای اخیر که موجب شهادت و زخمی‌شدن سوگواران حسینی گردید، افزود: نیروهای امنیتی تلاش دارند تا از هدف شوم دشمنان در ایجاد تفرقه میان مردم افغانستان جلوگیری کنند.

معاون سیاسی طالبان در ادامه بر وحدت میان مردم افغانستان تاکید و گفت: حوادث اخیر باعث تفرقه میان مردم افغانستان نخواهد شد و تامین امنیت و ثبات از اهداف عمده دولت موقت طالبان است.

جواد صالحی معاون شورای علمای اهل تشیع و استاد اکبری از بزرگان اهل تشیع نیز در این دیدار از تلاش‌های نیروهای امنیتی به خاطر تامین امنیت روزهای عاشورا ابراز قدردانی کرده و گفتند که مردم و نیروهای امنیتی به صورت مشترک امنیت مراسم عزاداری را تامین خواهد کردند. 

به گزارش فارس، در نتیجه حمله تروریستی روز چهارشنبه هفته جاری در پل سوخته کابل سه تن به‌شهادت رسیده و هفت تن دیگر زخمی شدند.

این انفجار در حالی رخ داد که روز شنبه نیز انفجاری در منطقه شیعه نشین کابل و در جمع سوگواران امام حسین (ع) رخ داد که براثر آن 8 نفر شهید شده و 18 نفر دیگر نیز زخمی شدند. 

گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجارهای کابل را برعهده گرفت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1150032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =