هنوز قیمت‌های قطعی برای انجام سفرهای اربعین اعلام نشده است

در شرایطی که حدود ۴۰ روز تا اربعین امسال باقی‌مانده هنوز قیمت‌های قطعی برای انجام سفرهای اربعین اعلام نشده اما وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد که حتی اگر شخصا در فرودگاه مستفر شوم اجازه افزایش قیمت بلیت هواپیما را نمی‌دهم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اواخر شهریور ماه امسال اربعین امسال فرا می‌رسد و بر خلاف سال‌های کرونایی گذشته پیش‌بینی اعزام حدود پنج میلیون زائر ایرانی از سوی وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است که برخی از زائران با هواپیما و قطار و بسیاری دیگر از طریق زمینی به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

نکته‌ای که همچنان برای زائران اربعین مشخص نشده، قیمت بلیت حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی و برخی جزییات در این باره است که البته روز گذشته بخشی از این جزییات از زبان وزیر راه شهرسازی در جلسه ستاد اربعین مطرح شد.

رستم قاسمی ا اشاره به پیش‌بینی جمعیت ۵ میلیون نفری مسافران اربعین و همزمانی آن با سفرهای تابستانی، گفت: در حال آماده سازی شرایط مرزها برای زائرانی که با خودروهای شخصی خود سفر می‌کنند هستیم.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل ریلی حدود ۳۰۰ هزار نفر، در بخش هوایی حدود ۶۰ هزار نفر و در بخش جاده‌ای نیز بیشترین حجم یعنی حدود ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار مسافر جابه جا خواهند شد. وی درباره نرخ بلیت‌ها در شقوق مختلف حمل و نقل برای ایام اربعین گفت: فعلا نرخ مصوب برای پروازهای عتبات عالیات ۶ میلیون تومان است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای قیمت‌گذاری نرخ بلیت اتوبوس نیز جلسات با اصناف ادامه دارد و نتیجه آن به زودی اعلام می‌شود اما اجازه نمی‌دهیم در هیچ حوزه‌ای اعم از حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی قیمت بلیت طی ایام اربعین سال جاری افزایش یابد.

قاسمی بر ممنوعیت فروش چارتر بلیت هواپیما برای سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین تاکید کرد و گفت: به سازمان هواپیمایی کشوری دستور داده شد که به هیج عنوان بلیت چارتری در ایام اربعین به فروش نرسد، بنابراین تقاضا می‌کنم هیچکس بلیت چارتری نخرد و ایرلاین‌ها نیز بلیت چارتری نفروشند. همچنین آژانس‌های هواپیمایی که اقدام به فروش بلیت جارتری می‌کنند مطمئن باشند که اجازه پرواز نخواهیم داد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر با حدود ۵ ایرلاین از جمله ایران‌ایر، آسمان، کیش ایر، قشم ایر و معراج می‌توان بیش از ۶۰ هزار نفر مسافر را انتقال داد.

وی ضمن توصیه به ایرلاین‌ها برای همکاری با زائران در ایام اربعین گفت: حتی اگر شخصا در فرودگاه مستقر شوم اجازه تغییر قیمت‌ها را نخواهم داد تا آشفتگی‌های سال گذشته در فروش بلیت تکرار نشود. البته برای ایرلاین‌هایی که همکاری کنند مشوق‌هایی برای جبران کاهش قیمت‌ آن‌ها در پروازهای نجف در نظر گرفته خواهد شد.

نکته‌ای که در صحبت‌های وزیر راه و شهرسازی مغفول مانده و زائران اربعین به دنبال آن هستند، این است که چگونه و با چه قیمتی می‌توانند بلیت سفرهای خود را به مقصد نجف خریداری کنند یا اینکه به عنوان مثال اگر بخواهند با خودروی شخصی خود از مرز خارج شوند چه کاری باید انجام دهند و هزینه کاپوتاژ خودروی آن‌ها چقدر است؟

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1150242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =