میزان کربوهیدرات مصرفی بر نحوه تفکر و اضافه وزن چه تأثیری دارد؟

پزشکان معتقدند کاهش استفاده از کربوهیدرات ها در رژیم غذایی باعث بهبود تفکر و تعقل می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یلنا تیخومیرووا متخصص تغذیه در روسیه می‌گوید که کاهش نسبت کربوهیدرات‌ها در رژیم غذایی به بهبود تفکر خلاق کمک می‌کند.

این متخصص خاطرنشان کرده است که کاهش میزان کربوهیدرات در رژیم غذایی نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند، بلکه به بهبود تفکر خلاق و افزایش بهره وری بدن نیز کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

لاغری/ راه حل‌های آسان برای آب کردن شکم

طی روند کاهش وزن، پف‌کردگی همراه با چربی اضافی از بین می‌رود، شادابی پوست بهبود می‌یابد، سلولیت کمتر ایجاد می‌شود و تورم پا تقریباً از بین می‌رود. مهم‌ترین نکته این است که کاهش میزان کربوهیدرات‌ها در رژیم غذایی منجر به عملکرد بهتر ماهیچه‌ها و رشد تفکر خلاق می‌شود، زیرا زمانی که بدن از مواد قندی سرشار نباشد، بازدهی بیشتری پیدا می‌کند.

این متخصص روس، با اشاره به اینکه تمام کشورهای دنیا با مسئله چاقی و اضافه وزن درگیر هستند تأکید کرد: همه بیماری‌های اصلی با چاقی و اضافه وزن یعنی افزایش چربی ناشی از مصرف زیاد کربوهیدرات‌ها مرتبط هستند. بر این اساس، ترک مصرف مواد قندی فوایدی برای بدن به همراه دارد.

کربوهیدرات‌ها به ساده و پیچیده تقسیم می‌شوند کربوهیدرات‌های ساده شیرین هستند مانند - گلوکز، ساکارز و فروکتوز که در تمام غذاهای شیرین (قند، نوشیدنی‌های شیرین، آب میوه ها، و میوه ها) یافت می‌شود. کربوهیدرات‌های پیچیده نیز فیبرهای غذائی و نشاسته هستند که در برخی از انواع نان، شیرینی و غلات مانند برنج، گندم سیاه، بلغور، ماکارونی، آرد گندم و ... وجود دارد.

وی تصریح کرد: جمع آوری کربوهیدرات، به استثنای فیبر غذایی، در بدن به گلوکز تبدیل می‌شود که غذای سلول‌ها است؛ بنابراین اگر فردی بیش از نیاز بدن گلوکز مصرف کند، به چربی تبدیل می‌شود.

این پزشک روس گفت: از این رو قبل از هر چیز کسانی که از اضافه وزن و چاقی رنج می‌برند، باید مصرف کربوهیدرات‌ها را کاهش دهند و از افزودن شکر به چای و قهوه یا خوردن مقادیر زیاد گندم سیاه خودداری کنند.

منبع: روزنامه ایزوستیا

کد خبر: 1150360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =