ساخت و ساز مسکن چرا کم شده است؟

دموکراسی‌هایی که در خصوص صدور مجوز های ساخت و ساز وجود دارد یکی دیگر از دلایلی‌ است که باعث شده سرمایه‌داران وارد حوزه ساخت و ساز نشوند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، از آنجایی که در ماه‌های گذشته ساخت و ساز مسکن کاهش چشمگیری داشته و از آن به عنوان یکی از دلایل افزایش قیمت واحدهای مسکونی در کشور یاد می شود، اقتصاد آنلاین به مصاحبه‌ای با میثم مهرپور، کارشناس حوزه مسکن، پرداخته است.

بیشتر بخوانید:

سرانجام وام مسکن روستائیان چه شد؟

این کارشناس در پاسخ به این‌که چرا ساخت و ساز ها در این مدت کاهش چشم گیری را تجربه کرده است پاسخ داد: یکی از دلایل اصلی کاهش عرضه مسکن، نوسانات قیمتی در بازار و افزایش هزینه تولید مسکن است.

در ادامه وی یادآور شد: دموکراسی‌هایی که در خصوص صدور مجوزهای ساخت و ساز وجود دارد یکی دیگر از دلایلی‌ است که باعث شده سرمایه‌داران وارد حوزه ساخت و ساز نشوند.

مهرپور افزود: ما ساخت مسکن را باید با دو موضوع نگاه کنیم، یکی ساخت مسکن به دست انبوه‌سازان است و یا تولید مسکن به دست خود شهروندان.

در موضوع اول که انبوه‌سازان هستند همکاری و حمایت‌های دولت یکی از عوامل اصلی است؛ به صورت اختصاص تسهیلات بانکی از طرف دولت به انبوه‌سازان و در موضوع دوم‌ هم دریافت مجوزها و مشکلاتی که وجود دارد یکی از دلایل می‌تواند باشد.

مهرپور یکی از راه های کنترل قیمت در بازار مسکن را مالیات عنوان کرد و گفت: موضوع مالیات بر عایدی مسکن یکی از ابزار هایی است که می‌تواند مسکن را از کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی تبدیل کند.

وی تاکید کرد هر زمان جلوی سرمایه‌گذاری در بحث مسکن گرفته بشود، قیمت مسکن به حد تعادل می‌رسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =