رویکرد مسئله‌محوری دانشگاه آزاد جلوی خاک خوردن‌ پایان‌نامه‌ها را گرفت/ نتایج رویداد مشق امید را در مجلس به کار می‌بندیم

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر رویکرد این دانشگاه در سه سال اخیر از موضوع‌محوری به مسئله محور شدن تولید پایان‌نامه‌ها و مقالات سبب شده تا دیگر پایان‌نامه‌ها خاک نخورند.

غلام‌رضا منتظری نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: کارنامه دانشگاه آزاد اسلامی نشان داده که علاقه‌مند توجه به مسائل علمی و فرهنگی به شکل میدانی است. تغییر رویکرد این دانشگاه در سه سال اخیر از موضوع‌محوری به مسئله محور شدن تولید پایان‌نامه‌ها و مقالات سبب شده تا دیگر پایان‌نامه‌ها خاک نخورند. همیشه از بلا استفاده ماندن مقالات رنج می‌بردم و وقتی که این اقدام خوب دانشگاه آزاد را دیدم خوشحال شدم.

وی افزود: البته این کافی نیست. مهم‌تر آن است که به وعده‌ای که داده‌ایم به طور شایسته‌ای عمل کنیم و افراد را در این وادی نگه داریم و مانع پشیمانی و عقب نشینی آن‌ها شویم. حداقل پژوهش‌های مسئله‌محور مورد توجه قرار بگیرند و از نظر عملی کاربردی شوند که جدیت سبب مانا شدن این حرکت دانشگاه آزاد اسلامی خواهد شد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چارچوب‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خصوصا اقدام اخیر آن در برگزاری رویداد ملی حل مسئله، امیدبخش و سبب تقویت خودباوری و روحیه «ما می‌توانیم» در جامعه است و توصیه رهبر انقلاب در رابطه با نگاه به درون و باور داشتن به سرمایه‌های اجتماعی نسل جوان را تحقق می‌بخشد.

او ادامه داد: رویداد ملی مشق امید نقطه امیدی در آینده کشور است و بنده قول می‌دهم جمع‌بندی و حاصل جد و جهد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در این رویداد را به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های تخصصی مجلس مرتبط کنم تا در حوزه تقنین و قانون‌گذاری مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته او، دانشگاه آزاد اسلامی براساس هیچ دستور بیرونی بلکه از سر احساس مسئولیت رویداد حل مسئله را برگزار کرد؛ هرفرد و سازمانی نیز باید این چنین احساس مسئولیت کند. این احساس از دو عامل قانون و فرهنگ متاثر است.

منتظری در پایان تاکید کرد: بنظرم جا دارد از ظرفیت کمیسیون آموزش و تحقیقات و فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی در مجلس شورای اسلامی برای تخصیص امتیازات و کارانه‌های پژوهشی و همچنین سهم این دانشگاه در انتخاب پژوهشگر برتر سال استفاده بیشتری صورت گیرد.

انتهای خبر/

کد خبر: 1151581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =