آغاز پیش‌فروش بلیت‌های قطار کربلا از شنبه

مدیرعامل شرکت راه‌آهن اعلام کرد زائران اربعین می‌توانند برای استفاده از مسیر ریلی تا کربلای معلی، از تهران تا شلمچه با قطار، از شلمچه با اتوبوس به بصره و مجددا از بصره با قطار به کربلا بروند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سید میعاد صالحی اظهار کرد: در هفته جاری و گذشته و همچنین هفته گذشته، دیداری به‌شکل مجازی و حضوری با مدیرعامل راه‌آهن عراق درخصوص راه‌اندازی قطار تهران‌-کربلا داشتیم و بدین‌ترتیب با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که به امضا رسید، این مسیر از تهران تا مرز شلمچه در داخل ایران است و پس از آن از مرز شلمچه یک مسیر ۳۰ کیلومتری تا بصره با اتوبوس خواهد بود و از بصره تا کربلا نیز ادامه مسیر ریلی است.  

وی با بیان اینکه این مسیر از هفته آینده به صورت کاروانی و هفته‌ای یک قطار است، گفت: با توجه به اینکه این مسیر در سه ماهه اول به‌شکل آزمایشی برقرار شده، از طریق آژانس‌های مسافرتی و به شکل کاروانی در سه ماه اول انجام خواهد شد. همچنین تعداد قطارهای تهران به مقصدهای کرمانشاه، خرمشهر و اهواز را برای رفاه حال زائران در ایام اربعین، ۱۰۰ درصد افزایش دادیم که ظرفیت آنها اکنون دو برابر شده، ضمن اینکه قطارهای که ما که تا اهواز می رفت، تا خرمشهر را هم طی خواهند کرد.

معاون وزیر راه رو شهرسازی درباره زمان تکمیل محور شلمچه-بصره در یک‌گفت‌وگوی تلفنی با شبکه خبر بیان کرد: کشور عراق در مرحله انتخاب دولت است؛ با وجود این، ما مسیر را ادامه دادیم و با توجه به تفاهمات انجام‌شده، در حال انجام مطالعات عمرانی برای احداث خط این مسیر هستیم.

صالحی در پاسخ به اینکه چرا تا کنون امکان خرید بلیت‌های قطار در شهریورماه فراهم نشده، پاسخ داد: با توجه به اینکه در این مدت اقدامات اربعین را در دستور کار داشتیم، نگاه بر این بوده که بتوانیم اربعین را به‌شکل باشکوه و با قیمت ارزان‌تر برای زائران برقرار کنیم،   که این موضوع کل شبکه را درگیر می‌کرد، با توجه به تمهیداتی که انجام شده، پیش‌فروش کلیه مسیرها از جمله مسیر اهواز و خرمشهر برای همه مسافران و از اقصی‌نقاط کشور، در روز شنبه انجام می‌شود برای روزهای باقی‌مانده تابستان تا دهم مهرماه.

انتهای پیام/

کد خبر: 1151801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =