سازمان هواپیمایی افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما را رد کرد

در حالی رئیس کمیسیون عمران از مصوبه ۳۰ درصدی شورای عالی هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما خبر داده بود که رئیس سازمان هواپیمایی گفت: این میزان افزایش را تایید نمی‌کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، اواسط ماه گذشته محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه" از افزایش 30 درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی جلوگیری کرده‌ایم" گفته بود: برخی ایرلاین‌ها عمدا در حال زمین‌گیر کردن هواپیماها هستند.

وی با اشاره به مصوبه 3 ماه قبل برای افزایش 30 درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی توسط شورای عالی هواپیمایی، افزود: سه ماه است که این کار را متوقف کرده‌ایم. در این بین برخی شرکت‌های هواپیمایی به‌طور غیرمستقیم هواپیماهای خود را زمین‌گیر می‌کنند.

وی در این‌باره توضیح داد: به همین دلیل نیز بلیت پرواز به سختی تهیه می‌شود. در زمان حاضر حدود 115 فروند از ناوگان مسافری کشور فعال است. این در حالی است که ناوگان هوایی مسافربری کشور دارای حدود 400 فروند هواپیماست.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این پرسش که مجلس تا چه زمانی می‌تواند در برابر افزایش قیمت بلیت پروازها مقاومت کنند، اضافه کرد: این افزایش 30 درصدی در شورای عالی هواپیمایی تصویب شده و ایرلاین‌ها در انتظار ابلاغ آن هستند.

رضایی کوچی با یادآوری این‌که ایرلاین‌ها برای یک ساعت پرواز حدود 930 هزار تومان دریافت می‌کنند، تصریح کرد: با افزایش 30 درصدی یک ساعت پرواز به حدود 1.2 میلیون تومان افزایش می‌یابد، البته این در صورتی است که شرکت‌ها تخلف نکنند.

این در حالی است که رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان این‌که امسال افزایش قیمت‌ها را در همه حوزه‌ها داشته‌ایم، اظهار کرد: دیماه سال گذشته 15 درصد قیمت بلیت را کاهش دادیم و در سایت ایرلاین‌ها آنرا همچنان کنترل می‌کنیم.

وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی با توجه به تمام اتفاقات روی داده در حوزه‌های مختلف و افزایش قیمت‌ها که در صنعت هوانوردی وجود دارد، درخواست افزایش قیمت بلیت  هواپیما را داشته‌اند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: این درخواست در شورای عالی هواپیمایی مطرح شده که در صورت نهایی شدن آنرا اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

محمدبخش در پاسخ به این پرسش که افزایش 30 درصدی قیمت بلیت هواپیما را تایید می‌کنید، گفت: این عدد را تایید نمی‌کنیم.

منبع: تسنیم

کد خبر: 1151816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =