۵۰ رشته مهارتی جدید، روی میز ثبت نام در دانشگاه آزاد خراسان جنوبی/ دادگاه‌ آنلاین برای دانشجویان حقوق واحد بیرجند برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۵۰ رشته‌ مهارتی جدید به رشته‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی اضافه شده که تاکنون در ایام ثبت‌نام مورد استقبال قرار گرفته است.

سیدحسن هاشمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در چند سال اخیر آموزش‌های مهارتی خود را ذیل منویات رهبر انقلاب پیرامون توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان آغاز کرده است. یکی از اقدامات دانشگاه، جایگزینی دانشکده‌های مهارتی و کارآفرین با آموزشکده‌های سما و تشکیل معاونت مربوط بود تا بتواند نیاز به مهارت‌آموزی در جامعه را پوشش دهد.

وی افزود: دانشگاه با احیای برخی رشته‌ها و توزیع آن‌ بین واحدهای استانی، آموزش را در کنار مهارت‌آموزی قرار داده‌است. ۵۰ رشته‌ مهارتی جدید نیز به رشته‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی اضافه شده که تاکنون در ایام ثبت‌نام مورد استقبال قرار گرفته است. افزایش رشته‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی، مبتنی بر ساختارهای کاملا پیشرفته و مجهز موجود در آن مانند آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌هایی است که از مراکز دولتی به مراتب قوی‌ترند. این امکانات تاکنون چندان مورد استفاده واقع نمی‌شد و بهره‌برداری از آن‌ها صرفا در حد آموزش‌های عمومی بود.

به گفته هاشمی، رشته‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی براساس آمایش سرزمینی، به صورت تخصصی به حوزه‌های کشاورزی، رباتیک، صنایع دستی و معدن مرتبط می‌شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: علاوه‌بر تفاهم‌نامه‌های همکاری مختلفی که با صنایع مختلف استان مانند کویرتایر و همچنین معادن ذغال‌سنگ و سنگ‌های معدنی امضا شده، کمیسیون‌های مشترکی نیز با آن‌ها برای پیشبرد اهداف عالی مهارتی و همچنین توسعه طرح پویش تشکیل داده‌ایم. همچنین به منظور آشنایی بیشتر اعضای هیئت علمی با محیط صنعت، بازدیدهای گوناگونی نیز از محل کارخانجات و معادن انجام شده است.

او عنوان کرد: مدرسه عالی مهارتی حقوق دانشگاه آزاد خراسان شمالی یکی دیگر از ابتکاراتی است که آموزش دانش و مهارت‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف رشته حقوق را به همه افراد متقاضی و علاقه‌مند اعم از دانشجویان، فارغ التحصیلان، اساتید، قضات، وکلا، شهرداری‌ها و دفاتر اسناد رسمی در دستور کار خود قرار می‌دهد. وکلا و قضات معمولا بر روی موضوعات تخصصی مانند املاک، خانواده و ... کار می‌کنند که این مدارس می‌تواند خلاء‌های آموزشی آن‌ها را پر کند.

سیدحسن هاشمی خبر داد: گروه حقوق واحد بیرجند در تعامل با دادگستری توانسته دادگاه‌های مختلف را به صورت آنلاین برای دانشجویان از ابتدا تا انتها پخش کند که کلاس را به یک کارگاه عملی تبدیل کرده است.

وی در پایان تاکید کرد: تعریف شهریه در آموزشیار براساس شرایط اقلیمی و آمایشی هر واحد در اختیار استان‌ها صورت می‌گیرد که بر اساس قانون مقدار آن برای واحدهای مختلف، متفاوت است و واحدها اختیاراتی در رابطه با اعمال برخی تغییرات قانونی را در آن دارند. دانشجویان در واحدهای مرزی و محروم علاوه‌بر این‌که شهریه‌های کم‌تری نسبت به واحدهای مرکزی پرداخت می‌کنند، از تخفیف‌های ویژه‌ای نیز برخوردارند.

انتهای خبر/

کد خبر: 1152229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =