بحران دانشجویان آلمانی برای تامین خوابگاه و هزینه‌های تغذیه/ دولت باید کمک هزینه در اختیار دانشجویان قرار دهد

دانشجویان آلمانی به دلیلی افزایش قیمت‌ها برای تامین خوابگاه و هزینه‌های تغذیه خود با مشکل مواجه هستند. به همین دلیل، مدیران آموزشی این کشور خواستار حمایت دولت از دانشجویان شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشجویان آلمانی با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه هستند. به طوری که پیش‌بینی می‌شود برای سال تحصیلی در تامین خوابگاه و هزینه‌های تغذیه با مشکل مواجه شوند. در این راستا، انجمن ملی امور دانشجویی آلمان (DSW) از دولت این کشور خواسته است حمایت بیشتری از دانشجویان در زمینه خدمات رفاهی داشته باشد.

ماتیاس انبوهل (Matthias Anbuhl) دبیر کل DSW در این راستا، هشدار داده است که با افزایش قیمت‌ها در این کشور، بسیاری از دانشجویان در پاییز با بحران روبرو خواهند شد. به همین دلیل لازم است بسته‌هایی کمکی برای دانشجویان در نظر گرفته شود. این بسته‌های کمکی می‌تواند شامل پرداخت‌های مستقیم، تعدیل تورم و افزایش فوری نرخ‌های کمک هزینه باشد.

انبوهل هر چند موافق پرداخت‌های مستقیم به دانشجویان است، تاکید می‌کند که این پرداخت‌ها باید سریع و بدون تشریفات اداری انجام شود. در این راستا، از کریستین لیندز وزیر دارایی خواست که راه‌حل‌های سریعی ارائه دهد.

یکی از پیشنهادات انبوهل این است که آلمان از الگوی اتریش استفاده کند که بر اساس آن دانشجویان دانشگاه‌های دولتی به کمک کنترل سطح تورم و افزایش فوری نرخ‌های کمک هزینه حمایت می‌شوند.

اختصاص بودجه بیشتر برای خدمات رفاهی دانشجویی یکی دیگر از درخواست‌های دبیر کل  DSWبود. وی معتقد است که این افزایش بودجه باید استفاده دانشجویان از سلف و خوابگاه را تسهیل کند.

ضرورت اختصاص کمک مالی به دانشجویان بین‌الملل 

کامبیز قوامی (Kambiz Ghawami) رئیس سرویس دانشگاه جهانی آلمان، پرداخت مستقیم حمایت‌های دانشجویی از سوی دولت را ضروری دانست و هشدار داد که دانشجویان بین‌المللی که از کشورهای آفریقایی، آسیایی و آمریکای لاتین مشغول به تحصیل در آلمان هستند هم باید مورد حمایت دولتی قرار بگیرند.

قوامی شیوع کرونا و وقوع جنگ اوکراین را جزو مهم‌ترین عوامل ایجاد مشکلات اقتصادی دانست و گفت افزایش اقتصادی در کشورهای آفریقایی، آسیایی و آمریکای لاتین، والدین را برای تامین هزینه‌های تحصیل فرزندان‌شان با مشکل روبرو کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1152743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =