ایران بیانیه نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه، اتهامات بی اساس وارده در بیانیه پایانی نشست ۱۵۳ وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهامات بی اساس وارده در بیانیه پایانی نشست ۱۵۳ وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس، جزایر سه‌گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جز لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران دانست.

بیشتر بخوانید:

امیرعبداللهیان: از خطوط قرمز نظام در موضوع هسته‌ای تخطی نخواهیم کرد

کنعانی نقش سیاست‌های مخرب و فتنه‌انگیزانه آمریکا و رژیم صهیونیستی و اشتباه محاسباتی بعضی از کشورهای منطقه در باز کردن پای بیگانگان به معادلات امنیتی منطقه را از مهمترین عوامل بی ثباتی در منطقه دانست و افزود: جای تأسف است که برخی از کشورهای عضو شورا، به جای مسؤلیت پذیری و اصلاح سیاست‌های ناکارآمد و شکست خورده، بر فرافکنی و بیان حرف‌های تکراری و ملال‌آور اصرار می‌ورزند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که همواره تاکید کرده، معتقد است همکاری و چارچوب‌های منطقه‌ای بدون حضور بیگانگان، بهترین روش برای رفع مشکلات، تقویت و تعمیق روابط بین همسایگان و تأمین ثبات و امنیت مشترک در منطقه است.

کنعانی از بازگشت و از سرگیری فعالیت سفرای دولت کویت و دولت امارات متحده عربی در تهران و استمرار گفتگوها با عربستان استقبال کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته بر لزوم اتخاذ رویکرد همکاری محور از سوی همه کشورهای منطقه برای دستیابی به امنیت، ثبات و صلح در منطقه خلیج فارس تاکید دارد.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی همچنین با تاکید بر ضرورت اقدام برخی کشورهای منطقه در اصلاح رفتارهای متناقض خود اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس نگاه راهبردی و سیاست اصولی خود، همواره بهترین راهکار حل مسائل و مشکلات منطقه را تعامل و همکاری با همسایگان دانسته و از ابتکارهای مثبت و سازنده در توسعه مناسبات دوجانبه و منطقه‌ای استقبال می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1153217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =