اتوبوس‌های حشدالشعبی و استانداری کرمانشاه به کمک زوار آمدند/ ۴۰۰ هزار نفر از زائران به کشور بازگشتند

وزیر کشور در بازدید از مرز خسروی گفت: یکی از مشکلات، حمل و نقل در طرف عراق بود در بازدیدی که از آن‌سوی مرز داشتیم، مقرر شد جابجایی زائرین به وسیله اتوبوس‌هایی که حشدالشعبی و همچنین تعدادی اتوبوس که استانداری کرمانشاه ارسال کرده، صورت گیرد. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از کرمانشاه، احمد وحیدی وزیر کشور در بازدید از مرز خسروی اظهار کرد: چند مسئله در مرز خسروی مطرح است. یکی ازدحام زیاد جمعیتی است که از قبل در مرز باقی مانده بودند و فشار جمعیت مردم را اذیت می‌کند که تلاش می‌شود با مدیریت مناسب از این فشار کاسته شود. 

به گفته او، مواکبی هم در این سوی مرز و هم در سمت عراق مستقر شده‌اند که خدمت‌رسانی مطلوبی به زائرین ارائه می‌دهند. 

وحیدی افزود: یکی دیگر از مشکلات، حمل و نقل در طرف عراق بود که در بازدیدی از آن‌سوی مرز داشتیم، مقرر شد جابجایی زائرین به وسیله اتوبوس‌هایی که حشدالشعبی و همچنین تعدادی اتوبوس که استانداری کرمانشاه ارسال کرده، صورت گیرد. 

وی عنوان کرد: زواری که به این اتوبوس‌ها نرسند باید بر اساس نرخ خصوصی طرف عراقی، برای رسیدن به مقصد ماشین کرایه کنند.  

وزیر کشور تاکید کرد: از مردم عزیزی که هنوز راه نیافتاده‌اند می‌خواهیم که به استان‌های مرزی مراجعه نکنند و همچنین کودکان، زنان و افراد سالمندی که در شهرهای مرزی هستند از ورود به مرز جلوگیری کنند تا سلامت آن‌ها در ازدحام جمعیت و گرمای شدید دچار مشکل نشود. 

او خبر داد: روند بازگشت زوار از عراق آغاز شده و بیش از ۴۰۰هزار نفر به کشور بازگشته‌اند. خروج از کشور تنها برای افرادی که از قبل به مرزها آمده بودند صورت می‌گیرد. 

احمد وحیدی در پاسخ به خبرنگار ایسکانیوز گفت: طرف عراقی همکاری خوب و قابل قبولی با ما دارد اما وقتی جمعیت زیاد ‌شود، طبیعتا مشکلاتی به‌وجود می‌آید. در صورت تغییر شرایط و بهبود اوضاع، نحوه مراجعه به مرز را به مردم اعلام خواهیم کرد.

خبرنگار: سیدمحمدمهدی حسینی

انتهای خبر/ 

کد خبر: 1153321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =