انفجار اتوبوس حامل زائران ایرانی در عراق / ۱۱ نفر جان باختند

صبح امروز در پی برخورد یک دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی با یک دستگاه ون حامل کپسول‌ گاز در شهر شوملی استان بابل عراق، تعدادی از زائران جان باختند و شماری نیز مصدوم شدند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پیرحسین کولیوند، با اشاره به تصادف یک دستگاه اتوبوس در عراق گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یک دستگاه اتوبوس در پمپ بنزین شهر شوملی استان بابل عراق دچار انفجار شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا نیروهای جمعیت هلال احمر به محل اعزام شدند و اتوبوس آمبولانس‌های هلال احمر در محل حضور دارند و عملیات امدادی همچنان ادامه دارد.

کولیوند اظهار کرد: در پی وقوع این انفجار ۳۰ نفر مصدوم شدند و گزارش‌ها حاکی از آن است که دستکم ۱۱ نفر جان خود را از دست دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در میان مصدومان، ایرانیان نیز حضور دارند گفت: هویت و ملیت جان‌باختگان مشخص نیست و پس از شناسایی اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

عباسی، مدیرکل روابط عمومی هلال احمر گفت: ۱۰ نفر از مصدومان در حال انتقال به ایران هستند.

۱۶:۳۵/ ‏علت‬ حادثه، انفجار کپسول گاز در خودروی ون بوده است

طاهر درودی، معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: در این حادثه یک مینی‌بوس از پشت به یک خودروی ون برخورد می‌کند، به علت اینکه این ون کپسول گاز به همراه داشته انفجار رخ می‌دهد و کامیونی که جلوتر بوده نیز دچار انفجار شده و تعداد قابل توجهی از مسافران در این حادثه فوت و مصدوم شده‌اند.

وی بیان کرد: در این حادثه ۱۱ تن جان باختند و ۳۰ نفر هم مجروح شدند.

درودی گفت: آمبولانس‌های اورژانس مصدومان را به بیمارستان دیوانیه اعزام کردند. دو آمبولانس نیز در آنجا مستقر هستند. همچنین بیمارانی که قابل انتقال به کشور هستند به مرز منتقل و تحت سیستم درمان خواهند شد. تعدادی از مصدومان ایرانی هستند اما نمی‌توانیم آمار دقیق ارائه کنیم. برخی از مصدومان دچار سوختگی شدید شده‌اند و امکان تعیین هویت وجود ندارد. متأسفانه تعداد فوتی‌ها تا تعیین هویت نشوند نمی‌توان آمار و اطلاعات دقیق درباره آنها داد. علت اصلی انفجار کپسول گاز موجود در خودروی ون بوده است.

۱۶:۴۰/‏‬ مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ۱۱ مصدوم حادثه تصادف روز گذشته در عراق به ایران اعزام شدند گفت: بر اثر تصادف روز گذشته در عراق ۱۱ نفر مصدوم شدند که به کشور بازگشتند.

وی ادامه داد: این مصدومان ابتدا به بیمارستان نجف منتقل شده بودند و پس از معاینات ابتدایی به ایران آمدند.

سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: مصدومان این حادثه به بیمارستان‌های شهر حله و کوت منتقل شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد مصدومان و فوتی‌های ایرانی هنوز برای ما به صورت دقیق مشخص نیست؛ گفت: آمار تعداد مصدومان و فوتی‌های دست طرف عراقی است و آنان تاکنون تعداد دقیق مصدومان و فوتی‌های ایرانی را مشخص و اعلام نکرده‌اند.

مرعشی خاطر نشان کرد: از طرف هلال احمر نیروهایی به محل حادثه اعزام شده و نسبت به انتقال مجروحان و مصدومان حادثه اقدام شده است.

۱۷:۵۰/‏‬ ۶ مرد و ۴ زن در این حادثه جان باختند

نواس صباح شاکر در تشریح حادثه آتش سوزی اتوبوس حامل زائران ایرانی گفت: در ساعت ۱۰ صبح امروز اخباری مبنی بر حادثه تصادف در استان عراق شهر شوملی به اداره دفاع مدنی استان بابل واصل شد.

سخنگوی اداره دفاع مدنی بابل عراق گفت: تیم‌های دفاع مدنی سریع به محل حادثه اعزام شدند و مشاهده کردند که یک مینی بوس که حامل زائران ایرانی بوده است بعد از تصادف دچار آتش سوزی شده است.

وی افزود: ۶ مرد و ۴ زن در این حادثه جان باختند و ۵ زائر ایرانی هم نجات پیدا کردند اما دچار سوختی و مجروحیت شدند که به بیمارستان منتقل شدند.

نواس صباح شاکر بیان کرد: هویت این افراد تا به این لحظه مشخص نیست.

۱۸:۵۰/‏‬ اجساد ایرانی برای تشخیص هویت به ایران منتقل می‌شوند

سید مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در خصوص انتقال اجساد به ایران برای تشخیص هویت گفت: آن اجسادی که متعلق به ایرانی‌ها باشد برای تشخیص هویت به ایران منتقل می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =