درخواست شورای صنفی دانشگاه شریف از رئیس دانشگاه/ کلاس‌های درس در هفته اول مهرماه به صورت ترکیبی برگزار شود

شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، خواستار برگزاری کلاسها به صورت ترکیبی یا مجازی در هفته اول مهر به دلیل همزمانی با برگزاری مراسم اربعین و التهاب در سیستم حمل و نقل کشوری شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، با اشاره به همزمانی آغاز نیم‌سال پاییز ۱۴۰۱ با مراسم اربعین حسینی و حضور برخی دانشجویان در مراسم اربعین خواستار برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی یا ترکیبی شد.

شورای صنفی همچنین اعلام کرده است؛ پس از اینکه درخواست اولیه‌ی شورای صنفی دانشجویان از معاونت آموزشی با مخالفت روبه‌رو شد، نامه‌ای خطاب به ریاست دانشگاه برای رسیدگی به این مسئله ارسال شد. 

در این نامه خطاب به رسول جلیلی آمده است: با توجه به همزمانی هفته‌ی آغازین نیم‌سال پاییز ۱۴۰۱ با مراسم اربعین حسینی و التهاب سیستم حمل و نقل کشوری به واسطه‌ی تکمیل ظرفیت آن برای این مراسم و نبود بلیط‌ برای سفر دانشجویان به مقصد تهران به منظور اسکان در خوابگاه‌ها، که از مبداهای متفاوتی بررسی شده و نتیجه‌ی یکسان مبنی بر نبود بلیط داشته است، شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف خواستار این است که آموزش دانشگاه به منظور همیاری و کمک به دانشجویان، کلاس‌های هفته‌ی آغازین دانشگاه را به صورت مجازی یا ترکیبی ارائه دهد.

در ادامه این نامه است: لازم به ذکر است که در حال حاضر این همزمانی و عدم امکان حضور به موقع برای بسیاری از دانشجویان دانشگاه بار روانی ایجاد کرده که انتظار می‌رود با همکاری دانشگاه کاسته شود و همچنین در صورت پافشاری دانشگاه بر برگزاری حضوری کلاس‌ها در این بازه‌ی زمانی، دانشجویان متحمل بار مالی به منظور رساندن خود به کلاس‌ها با اتومبیل‌های شخصی هم می‌شوند که بر بار روانی مذکور می‌افزاید. جدا از این مسئله شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف نسبت به واکنش آموزش دانشگاه به این مسئله که در واقع به دلیل بی‌دقتی خودشان در برنامه‌ریزی ایجاد شده نیز معترض است و خواستار این است که بر همکاری و همیاری بیشتر با دانشجویان از سوی آموزش دانشگاه تاکید شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153471

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =