از سرگیری دوباره تنش‌ها در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان

وزارتخانه‌های دفاع ارمنستان و جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه در بیانیه‌های جداگانه یکدیگر را به حملات مجدد توپخانه‌ای به مواضع خود متهم کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، در شرایطی که رایزنی‌ها برای پایان دادن به درگیری‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان شدت یافته است، حملات مرزی بین دو طرف دوباره خبرساز شده است.

منابع رسانه‌ای روز چهارشنبه (امروز) از آغاز دوباره درگیری‌ها بین نظامیان جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر دادند.

بیشتر بخوانید

آتش بس میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که نیروهای جمهوری آذربایجان صبح امروز با حملات خمپاره‌ای و توپخانه، مواضع نیروهای مرزی ارمنستان را هدف قرار داده‌اند.

این وزارتخانه با اتهام زنی به جمهوری آذربایجان درباره آغاز دوباره حملات علیه ارمنستان اعلام کرد: «وضعیت در مرز ارمنستان-(جمهوری) آذربایجان همچنان متشنج است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اما اعلام کرد که نیروهای نظامی ارمنستان با حملات خمپاره‌ای و توپخانه‌ای مواضع مرزی نیروهای جمهوری آذربایجان را هدف قرار دادند.

این وزارتخانه افزود: «به مواضع ما همین حالا به صورت دوره‌ای  شلیک می‌شود. واحدهای (نظامی) ما دارند (به این حملات) پاسخ‌های ضروری می‌دهند».

روایت ایروان و باکو درباره حملات امروز نیروهای نظامی ارمنستان و جمهوری آذربایجان در شرایطی مطرح شده که خبرگزاری رویترز در گزارش خود نوشته که «قادر به تایید روایت‌های هیچ کدام از دو طرف نیست».

از سرگیری دوباره درگیری‌ها در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان در شرایطی انجام شده که به دنبال درگیری‌های شدید شامگاه دوشنبه، نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد ۴۹ سرباز این کشور کشته شدند و جمهوری آذربایجان هم از کشته شدن ۵۰ نیروی این کشور خبر داد.

پایان پیام/م

کد خبر: 1153697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =